۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۴۴۸۴۱

کنگره سراسری شعر دفاع مقدس به کار خود پایان داد

خبرگزاری رسا ـ بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس با معرفی و تجلیل از صاحبان آثار برگزیده در تبریز به کار خود پایان داد.
روحانيت و دفاع مقدس

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، امیر سرتیپ محمد بالار، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، امروز در اختتامیه بیستمین کنگره شعر دفاع مقدس در تبریز که در سالن اجتماعات مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار شد، با تأکید بر این‌که باید از تمامی ظرفیت‌ها برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت بهره‌مند بود، اظهار داشت: از دیدکگاه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی شعر خوب، شعری ارزشی است و انتظار ما از شعرا، خلق آثاری بدیع به دور از سیاه نمایی و غلوگویی است.

 

وی با بیان این‌که آثار شعرای ارزشی بایستی بیانگر امید، اقتدار و مقاومت باشد، خاطرنشان کرد: دوران هشت سال دفاع مقدس، در حقیقت دفاع از ناموس، عزت و شرف بود، همین امر سبب مقبولیت ما در جهان شد. در شرایطی دو قطب شرق و غرب و 40 کشور جهان در جنگ تحمیلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به رژیم بعثی صدام کمک می کردند، فرزندان خمینی کبیر دشمنان را از اعمال خود پشیمان کردند.

 

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سیاست، اقتصاد، امور نظامی، علم و فرهنگ را از مهمترین مؤلفه های قدرت در جهان برشمرد و اظهار کرد: هر کشوری که دارای این مؤلفه ها باشد در زمره قدرتمندترین کشورها به شمار می رود، اما آنچه که سبب پیروزی ما در دوران دفاع مقدس شد، فرهنگ عاشورا، مقاومت، ایثار و فداکاری بود.

 

بنا بر این گزارش، برگزیدگان بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس امروز در چهار حوزه کودک و نوجوان، مقاومت بین الملل، عاشورا و دفاع مقدس و شعر دفاع مقدس معرفی شدند که رتبه نخست بخش کودک و نوجوان به حمید هنرجو از تهران اختصاص یافت و رتبه های دوم و سوم نیز به ترتیب به عباسعلی شفاهی یونسی از خراسان رضوی و هادی خورشاهیان از تهران رسید. همچنین الهه تاجیک زاده از ورامین و مریم عابدین پور از یزد به عنوان نفرات قابل تقدیر این بخش معرفی شدند.

 

در بخش مقاومت بین الملل، هیأت داوران امید خسروی از استان مرکزی را به عنوان نفر نخست معرفی کرد و حامد رحمتی و عالمه ممبینی به ترتیب از استان های زنجان و کهگیلویه و بویراحمد رتبه های دوم و سوم این بخش را از آن خود کردند. همچنین علی فردوسی از اصفهان و نسیم قربانیˈ از سمنان عناوین تقدیری این بخش را به دست آوردند.

 

بر اساس این گزارش، در بخش عاشورا و دفاع مقدس، رتبه نخست به محسن ناصحی از استان اصفهان رسید و مهدی سیار و طیبه سلمانی نژاد از استان های تهران و یزد به ترتیب رتبه های دوم و سوم این بخش را از آن خود کردند. علی سلیمانی و فاطمه احمدزاده از شهریار و یزد نیز به عنوان نفرات تقدیری معرفی شدند.

 

همچنین در بخش شعر دفاع مقدس، رتبه نخست به صورت مشترک به محمدحسین ملکیان و عبدالرضا مروتی به ترتیب از استان های اصفهان و فارس رسید و فرشته رستمی از البرز و علی اصغر داوری از خراسان رضوی به ترتیب عناوین دوم و سوم این بخش را از آن خود کردند. در این بخش از احمدرضا قدیریان از استان یزد نیز تقدیر به عمل آمد.

 

گفتنی است، در پایان این کنگره سراسری چهار عنوان کتاب با مضمون دفاع مقدس و با عناوین رسم طایفه عشق، مجموعه اشعار جلال محمدی، شاعر تبریزی، پرنده ای که از سرزمین من به پرواز درآمد، گزیده شعر بیداری اسلامی به کوشش مصطفی محدثی خراسانی به سه زبان فارسی، انگلیسی، عربی، میدان تحریر گزیده شعر بیستمین کنگره به کوشش مصطفی محدثی خراسانی و کتاب لغت نامه ماهیان در برگیرنده مجموعه اشعار کودکان و نوجوانان رونمایی شدند./935/پ202/س

ارسال نظرات