۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۴۴۸۵۵
امام جمعه آمل:

واقعه غدیرخم بیانگر بقای رسالت پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل گفت: واقعه غدیرخم بیانگر بقای رسالت پیامبر اکرم(ص) و دوام دوره الهی آن حضرت در تجلی گاه وجود مبارک حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) بوده است،
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با بیان این که عید غدیرخم عید اکمال دین و اتمام نعمت است که ار ارزش والایی برخوردار است، گفت: روز تاریخی غدیرخم هنگام اعلان ولایت و وصایت حضرت امام علی(ع) است که از این رو باید نسبت به گرامیداشت این روز ارزنده اهتمام خاصی وجود داشته باشد.

 

وی با تاکید بر این که واقعه تاریخی غدیر باید برای نسل جوان جامعه تبیین شود، گفت: نسل جوان جامعه در زمانه ای که در آماج تبلیغات و برنامه های شوم دشمنان قرار دارد باید آگاهی کامل و جامعی نسبت به امورات ارزنده دینی خود داشته باشد و در این صورت است که می تواند پله های معنویت و سعادت را بپیماید و به سر منزل مقصود دست یابد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با تاکید بر این که واقعه غدیر خم که در آخرین سال زندگی حضرت محمد(ص) رخ داد و در آن امام علی (ع) به جانشینی آن حضرت برگزیده شد، حادثه‏ای تاریخی نیست که در کنار دیگر وقایع بدان نگریسته شود، خاطرنشان کرد: غدیر تنها نام یک سرزمین نیست بلکه یک تفکر ارزنده و رمزی است که از تداوم خط نبوت خبر می‏دهد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که واقعه غدیرخم همچون چشمه ای است که تا پایان هستی می جوشد و فنایی در آن به وجود نخواهد آمد، گفت: واقعه غدیرخم نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‏داران امامت است که در این راستا ماندگاری و تبیین این واقعه امری ضروری و اساسی است.

 

امام جمعه آمل با اشاره به این که واقعه غدیرخم بیانگر بقای رسالت پیامبر اکرم(ص) و دوام دوره الهی آن حضرت در تجلی گاه وجود مبارک حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) بوده است، بیان داشت: خداوند زمانی دین مردم را کامل دانست که امامت و ولایت را به آنها ابلاغ کرده و این به معنای آن است که اسلام بدون امامت دینی ناقص و ناتمام است.

 

استاد حوزه علمیه آمل در پایان با تاکید بر این که گرامیداشت واقعه غدیرخم باید به بهترین نحو ممکن و به صورتی شایسته برگزار شود، گفت: باید در کنار برنامه های ارزنده و شاخص به سیمای شهری توجه ویژه ای گردد که این امر نیازمند اهتمام همه دستگاه های اجرایی است./950/ت302/ب

ارسال نظرات