۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۴۴۸۸۹
امام جمعه تبریز:

سبک زندگی اسلامی یاری کننده اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با بیان این‌که لبه تیز حملات تبلیغی رسانه‌های غربی متوجه ولایت فقیه است، گفت: سعادت دنیا و آخرت مردم در پیروی از ولایت است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در جشن ولایت و امامت در شهرستان عجبشیر، اظهار داشت: ولایت حضرت علی(ع) قبل از روز غدیرخم نیز به صورت متعدد مورد تأکید قرار گرفته شده بود؛ اما متأسفانه برخی صحابه و نزدیکان پیامبر اسلام پس از رحلت ایشان نسبت به شهادت خلافت مولای متقیان خیانت کردند.


وی با تأکید بر این‌که در دوران پس از صدر اسلام نادیده گرفتن رهبری الهی سبب شد تا استکبار و حکام ظالم سوء استفاده فراوانی از آیات قرآنی کنند، ادامه داد: این خیانت نسبت به امانت ولایت مصداق جاهل بودن بشر است و متأسفانه این خیانت‌ها نتایج تلخی در تاریخ رقم زد.


امام جمعه تبریز شکرگزاری از نعمت ولایت را تبعیت از رهنمود‌های رهبری دانست و اظهار داشت: در شرایطی که لبه تیز حملات تبلیغی رسانه‌های غربی متوجه ولایت فقیه است، تبعیت از رهنمودهای ولی فقیه به‌عنوان نائب امام زمان(عج) در دوران غیبت ضرورت دارد، در حقیقت سعادت دنیا و آخرت مردم در پیروی از ولایت است.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود دهه ولایت و امامت را فرصت ارزشمندی برای تبیین ضرورت رهبری در نظام اسلامی دانست و گفت: نتها شناخت زندگانی امام علی(ع) و حادثه غدیر برای نسل جوان کافی نیست، بلکه باید سیره ائمه اطهار در عمل به صورت کاربردی در جامعه پیاده شود.


آیت الله شبستری با اشاره به این که امام علی(ع) نقش بسزایی در پیشرفت اسلام در کنار پیامبر اکرم(ص) داشت، ادامه داد: این امام همام با مجاهدت، فداکاری‌ها و ساده زیستی خود موجب پیشرفت اسلام شد به گونه ای که ایشان مجسمه عمل صالح در حکومت جهانی است.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه مسؤولان به تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی شد و اظهار داشت: امروز دشمنان نظام اسلامی با تحمیل تحریم‌های اقتصادی و راه‌اندازی جنگ روانی به دنبال موج‌سواری از فضای ملتهب قیمت‌ها و ایجاد نارضایتی میان مردم هستند.


وی ترویج فرهنگ صرفه‌جویی، قناعت، ساده‌زیستی را ضرورتی برای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار توجه همگان به سبک زندگی اسلامی هستند، دشمنان بدانند ملت ایران مانند دوران هشت سال دفاع مقدس با صبر و مقاومت این تحریم ها را پشت سر گذاشته و پاسخی کوبنده به ایادی استکبار خواهند داد./935/پ202/س

ارسال نظرات