۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۱۴۴۹۷۵
نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس:

حضور روحانیان در جنگ سبب افزایش روحیه و معنویت می‌شد

خبرگزاری رسا - نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: روحانیان در دوران‌های مختلف به عنوان علمداران تیپ‌ها و لشکرها حضور گسترده‌ای داشتند، و باید گفت در هر بخش از جبهه که عزیزان طلبه حضور داشتند روحیه و معنویت بیشتری موج می‌زد.
حجت‌الاسلام علي شيرازي

حجت‌الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نقش و حضور روحانیان در جنگ تحمیلی گفت: یکی از ویژگی‌های بارز هشت سال دفاع مقدس این بود که نیروهای اسلام در جنگ با سلاح و تجهیزات مادی پیروز نشدند، جنگ ما جنگ معنویت، ایمان و اعتقاد در برابر کفر بود، رزمندگان اسلام با انگیزه الهی وارد میدان نبرد شدند.

وی در ادامه افزود: روحانیان در دوران‌های مختلف به عنوان علمداران تیپ‌ها و لشکرها حضور گسترده‌ای داشتند، و باید گفت در هر بخش از جبهه که عزیزان طلبه حضور داشتند روحیه و معنویت بیشتری موج می‌زد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس بیان داشت: گردان‌هایی که در اثر حضور روحانیان معنویت و اعتقاد بالایی را با خود به همراه داشتند برای کارهای دشوار همچون عبور از اروند یا شکستن خط انتخاب می‌شدند.

وی ادامه داد: یکی از گردان‌های لشکر 41 ثارالله زمین‌گیر می‌شوند و ترس بر آنان حاکم می‌شود، اما 20 نفر از طلبه‌های این گردان همگی تصمیم به ادامه دادن عملیات می‌گیرند و تکبیرگویان بلند می‌شوند و بقیه گردان نیز بر اثر این روحیه به دنبال این طلبه‌ها به ادامه عملیات می‌پردازند.

حجت‌الاسلام شیرازی گفت: حتی در برخی از محورها شاهد این بودیم که یک روحانی مصمم، گردان را به عملیات وامی‌داشت.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که مسؤول تبلیغات لشکر ثارالله بودم، گفتم از تعداد رزمندگان آمار بگیریم تا شمار طلبه‌ها و روحانیون این لشکر مشخص شود، پس از بررسی معلوم شد که 250 طلبه و روحانی که بیشتر آنان کرمانی بودند در لشکر حضور دارند.

حجت‌الاسلام شیرازی بیان کرد: پس از دو عملیات کربلای 4 و کربلای 5 از میان این 250 طلبه تعداد 150 نفر شهید، مجروح یا اسیر شدند.

وی ابراز داشت: با مقایسه این آمار با تعداد طلبه‌های استان کرمان و جمعیت کرمان فهمیده می‌شود که روحانیت در جنگ حضور مؤثری داشت.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به نمونه‌ای دیگر از حضور روحانیان در جنگ، اضافه کرد: در لشکر ثارالله گردانی به نام گردان 422 بود که نیروهای این گردان از استان هرمزگان و بندرعباس بودند، قبل از عملیات با امام جمعه بندرعباس صحبت کردیم که شما طلاب مدرسه علمیه بندرعباس را برای جبهه‌ها اعزام کنید، مهرماه بود و هوا داشت خنک می‌شد به آنان گفتیم که شما می‌توانید این هوا را تحمل کنید.

حجت‌الاسلام شیرازی اظهار داشت: 25 نفر طلبه همراه با استاد خود به جبهه اعزام شدند، حجت‌الاسلام نعیمی از اصفهان استاد آنان بود، به آن‌ها گفتیم در گردان‌های مختلف تقسیم شوید چون خطر برای شما کمتر است، اما قبول نکردند.

وی افزود: حجت‌الاسلام نعیمی پس از حضور در این گردان‌ها شهید شد، همچنین پس از عملیات کربلای 4 و 5 همه این 25 نفر طلبه شهید شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در پایان خاطرنشان کرد: این‌ نمونه‌ها و نمونه‌های فراوان دیگری  از حضور روحانیت در جنگ وجود دارد، روحانیان در خط‌های مقدم و در صحنه‌های مختلف برای دفاع از ارزش‌ها حضور داشتند و دارند./914/ت302/ن

ارسال نظرات