۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۴۴۹۸۵

معرفی و بررسی کتاب « شرح اسم » در هفته کتاب تبریز

خبرگزاری رسا ـ کتاب شرح اسم حاوی زندگی نامه مقام معظم رهبری از سال 1318 تا 1357، همزمان با هفته کتاب و با حضور نویسنده آن در تبریز معرفی و بررسی می‌شود.
رهبر انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسن خدایی، رییس نهاد کتابخانه عمومی آذربایجان شرقی امروز در نشست ستاد بزرگداشت هفته کتاب جمهوری اسلامی در تبریز، اظهارداشت: کتاب شرح اسم به قلم هدایت الله بهبودی شامل مطالبی پیرامون زندگی حضرت آیت الله خامنه ای است که مربوط به زندگی دوران کودکی و همچنین زندگی پدربزرگوار ایشان در خطه آذربایجان بوده و دو بخش دیگر مربوط به تحصیلات و فعالیت های حوزوی حضرت و بخش دیگر، به فعالیت های انقلابی مقام معظم رهبری تا سال 1357 پرداخته است.

 

رییس نهاد کتابخانه عمومی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: نشست معرفی و بررسی این اثر همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران هفدهم آبان ماه ساعت 9 صبح در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار می‌شود.

 

به گفته وی کتاب شرح اسم را هدایت الله بهبودی مشتمل بر زندگی نامه آیت الله خامنه ای در سال های 1318 تا 1357 به رشته تحریر درآورده که توسط موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی منتشر شده و در کتابخانه های عمومی کشور در دسترس عموم علاقمندان می باشد.

 

همچنین علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که نیازسنجی از مخاطبان برای تالیف کتاب باید مدنظر نویسندگان، ناشران و فعالان عرصه کتاب باشد، تاکید کرد: برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان و اثربخشی بیشتر کتاب های تالیف شده و همچنین دستیابی به هدف فرهنگی مورد نظر و افزایش سرانه مطالعه در جامعه باید نظرسنجی از مخاطبان بیش از پیش مد نظر قرار گیرد.

 

وی تاکید کرد: کتاب باید قابل دسترس ترین کالا بوده و کتابهای ارزشمند در جامعه معرفی شوند چراکه ارائه کتاب‌های مورد نیاز و مناسب برای رده های مختلف سنی می تواند نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب جمهوری اسلامی در استان گفت: رونمایی از 9 عنوان کتاب فاخر با موضوع سید‌علی آقا قاضی، برگزاری مسابقات کتابخوانی در سطح شهرستانها، توزیع سی هزار جلد کتاب ویژه کودکان و نوجوانان در مناطق زلزله زده اهر، ورزقان و هریس،‌ اهدای کتاب از سوی اداره کل تا سقف پانصد میلیون ریال به مؤسسات فرهنگی و کانون های مساجد و برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح شهرستان ها ازجمله برنامه‌های این اداره کل در هفته کتاب است.

 

گفتنی است، ویژه برنامه های هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از بیستم تا بیست و هفتم آبان ماه جاری در سطح استان برگزار می‌شود./935/پ202/س

 

ارسال نظرات