۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۱۴۵۰۱۴
نماینده ولی فقیه در زنجان:

تحریم‌ها نشانگر قطع دستان استعمار از منطقه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت: شناخت تاریخ انقلاب اسلامی و چهره حقیقی مدعیان دروغین حقوق بشر و دموکراسی لازمه مقابله با توطئه‌های غرب است.
حجت الاسلام والمسلمين علي خاتمي، نماينده ولي‌فقيه در استان زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان عصر امروز در جمع فعالان فرهنگی و دانش‌آموزی این استان با گرامیداشت فرا رسیدن روز دانش‌آموز و سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اظهار داشت: قطع دستان استعمارگر آمریکا از منطقه علت بیش از سه دهه تحریم علیه ملت ایران است.


وی با بیان این‌که شناخت تاریخ انقلاب اسلامی و چهره حقیقی مدعیان دروغین حقوق بشر و دموکراسی لازمه مقابله با توطئه‌های غرب است، تصریح کرد: آنان که امروز در قالب‌های بسیار شیک و عوام‌فریبانه دم از حقوق بشر ملت‌ها و آزادی بیان می زنند، خود بزرگترین ناقض ابتدایی‌ترین حقوق ملت‌ها و مهد پرورش تروریسم دولتی هستند.


امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این‌که دانش آموزان باید از سنین پایین با روش‌های صحیح و انسانی زندگی آشنا شوند، تصریح کرد: برای زندگی سعادت‌مند راهی جز عمل به آموزه‌های قرآنی و دینی وجود ندارد، شناسایی مصادیق معروف و منکر در آموزش و پرورش و ابلاغ آن به مدارس اقدامی قابل توجه برای تحقق این موضوع است.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی معرفی این مصادیق به دانش آموزان را اقدامی مؤثر را راهی برای جلوگیری از گرایش آینده‌سازان کشور به منکرات دانست و گفت: با وجود شناسایی مصادیق منکر و معروف و ابلاغ آن به مدارس و دانش آموزان نباید از تذکر لسانی که رسالتی همگانی است، غافل شد.


همچنین حجت الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در سخنانی با بیان این‌که یک هزار و 200 مبلغ در ماه محرم و صفر امسال در مساجد و هیأت مذهبی به فعالیت خواهند پرداخت، اظهار داشت: برای مبلغانی که در ماه های محرم و صفر امسال در مساجد به سخنرانی خواهند پرداخت، برنامه های آموزشی در حوزه بصیرت افزایی و دشمن شناسی برای مقابله با دسیسه های دشمنان برگزار شده است.


وی با اشاره به طرح مسجدمحوری عزاداری های ماه های محرم و صفر در استان زنجان گفت: مسجدمحوری توجه به مفاهیم عالی قرآنی و عاشورایی را به دنبال دارد که همین امر مانع نفوذ خرافات و انحرافات عقیدتی در مجالس مذهبی خواهد بود.


همچنین امیر نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به انتخاب 10 درصد دانش آموزان به عنوان یاران معروف اشاره کرد و آنان را کمکی مؤثر برای تبلیغ مصادیق معروف و منکر در مدارس دانست و افزود: آموزش های لازم شش ساعته در حوزه امر به معروف و نهی از منکر و چگونگی تبلیغ و تذکر به دانش آموزان، به معلمان و مربیان ارائه شده است./935/پ202/س

ارسال نظرات