۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۴۵۰۲۵
شریعتمداری:

اسلام و ولایت خط اصیل زندگی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مسؤول کیهان گفت: برخی از جریانات در تلاش هستند تا پرچم اسلام را پایین کشیده و تابلوها و تفکرات مکتب ایرانی را جایگزین اسلام کنند تا در پناه این تفکر هر اقدامی را خواستند انجام بدهند.
حسين شريعتمداري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین شریعتمداری، مدیر مسؤول روزنامه کیهان، عصر امروز نهم آبان‌ ماه در حاشیه بازدید از نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و رسانه‌ها در جمع خبرنگاران ابراز داشت: در کشور ما یک خط وجود دارد و آن هم خط اصیل اسلام و ولایت است.

وی ادامه داد: برخی افراد در کشور حزب‌های چپی و برخی حزب‌های راستی را قبول دارند در حالی که این تفکر و باور درست نیست چرا که این خط‌ها انحرافی هستند.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: در مناطق زیادی از دنیا حزب‌های چپی و راستی وجود دارد اما این احزاب به مقابله با کشورهای استکبار مانند آمریکا می‌پردازند این در حالی است که در کشور ما احزاب تمایل به سازش با کشور آمریکا دارند از این رو باید گفت که خط اصیل برای حرکت در مسیر زندگی خط اسلام و رهبری است.

شریعتمدار در پاسخ به پرسش خبرنگاری که پرسید«با توجه به شرکت سید محمد خاتمی، رییس جمهور اسبق ایران در انتخابات مجلس در سال گذشته  می‌توان اشتباهات او را نادیده گرفته و بخشید؟»، بیان داشت: آقای خاتمی یکی از بازیگردان فتنه 88 بود و قبل از انتخابات نیز اعلام کرده بود کسی در انتخابات شرکت نکند و به عبارتی انتخابات را تحریم کرده بود، بعد از انتخابات نیز ادعای تقلب در انتخابات کرد، با این وجود مجرم محسوب می‌شود.

این مدیر مسؤول دیدار خاتمی با جررج سوروس را از دیگر جرایم او عنوان کرد و گفت: جرج سوروس یک فرد صهیونیستی آمریکای است و برای نابودی کشورهای که در مقابل آمریکا و اسرائیل مقاومت می‌کنند از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده و مبالغ هنگفتی را هزینه‌ می‌کند از این‌رو ملاقات خاتمی با او حرکت درستی نبوده و جرم محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: در هیچ نظام حقوقی، قانونی وجود ندارد مبنی بر این‌که اگر کسی یک حرکت کوچک برای نظام انجام داد باید بقیه جرایم او را نادیده گرفت، هر چند خاتمی در یکی از روستاهای شهرستان دماوند در انتخابات شرکت کرد ولی به این معنا نیست که ما باید جرایم و حرکت‌های او را نادیده بگیریم چرا که یکی از جرم‌های خاتمی وطن فروشی او است.

شریعتمداری در ادامه به موضع‌گیری هاشمی رفسنجانی در قبال فرزندان خود اشاره کرد و بیان داشت: در جامعه برخی افراد بودند که اگر از سوی فرزندان آن‌ها لغزش و خطای رخ می‌داد به جرم آن‌ها رسیدگی می‌کردند و زمانی که پای اسلام، انقلاب و مردم به میان می‌آمد فرزندان خود را فدای می‌کردند ولی موضع‌گیری هاشمی رفسنجانی در قبال فرزندان خود درست نبود.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان در پاسخ به پرسش خبرنگاری در مورد حضور مردم در انتخابات رییس جمهوری و چه افرادی در این دوره نامزد انتخابات خواهند شد، گفت: در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه افرادی در انتخابات یازدهم رییس جمهوری حضور خواهند داشت ولی شواهد و نشان می‌دهد که افرادی زیادی نامزد انتخابات خواهند شد.

وی تأکید کرد: با توجه به قرائن موجود حضور مردم در انتخابات سال 92 همانند سال‌های گذشته بسیار گسترده پیش بینی شده و ما شاهد حضور خوب افراد در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

شریعتمداری در پاسخ به پرسش مبنی براین‌که روزنانه کیهان مدافع مجلس و قوه‌ قضاییه بوده و به دستاوردهای قوه مجریه بی‌اعتنا است، بیان داشت: روزنامه کیهان همواره پیرو و مدافع حق بوده و خواهد بود و از جناح یا گروهی خاصی حمایت نمی‌کند، این تفکر درست نیست که ما نسبت به برخی افراد مدافع هستیم.

وی ادامه داد: روزنامه کیهان همواره از کارکرد اقتصادی، خدماتی و عمرانی دولت نهم تقدیر کرده و گاهی نیز کارها و دستاوردهای دولت نهم را بی‌نظر بیان کرده است ولی از برخی موضع‌گیرهای قوه مجریه که نوعی انحراف از خط ولایت است انتقاده کرده و خواهد کرد.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان در پاسخ به پرسش خبرنگاری گفت: محور اصلی زندگی ما اسلام است برخی از جریانات در تلاش هستند تا پرچم اسلام را پایین کشیده و تابلوها و تفکرات مکتب ایرانی را جایگزین اسلام کنند تا در پناه این تفکر هر اقدامی را خواستند انجام بدهند.

وی ادامه داد: مکتب ایرانی برای همه برنامه‌های خود دارای قانون و قاعده خاصی نیست از این‌رو زمینه انحرافات از خط اسلام را به وجود خواهد آورد و این انحرافات نیز بسیار شدید خواهد بود، نباید مکتب ایران اعم از باستان یا مدرن را جایگزین مکتب اسلام کرد.

شریعتمداری با بیان این‌که هیچ‌گاه نمی‌توان حرکت دشمنان را پیش‌بینی کرد، بیان داشت: در برخی موارد دشمن یک موضوعی را مطرح کرده و موضعی را اتخاذ می‌کند ولی برخلاف آن عمل می‌کند و نمی‌توان با تابلوی برافراشته شده بالای یک موضوع پیش‌بینی کرد چه اتفاق رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: همان‌گونه که مقام معظم رهبری بیان فرموده تحریم‌ها از سوی دشمنان به سبب برنامه‌ هسته‌ای ایران نیست بلکه انرژی هسته‌ای بهانه‌ای است برای تحریم، ترس دشمن از برافراشته شدن پرچم اسلام از سوی جمهوری اسلامی ایران است نه بمب هسته‌ای.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان در پایان تأکید کرد: ما در روزهای حساسی هستیم و اگر ملت مسلمان ایران دراین برهه از زمان به نظام بی‌توجه باشند زمین خواهند خورد./993/پ202/ن

ارسال نظرات