۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۴۵۰۳۰

بانوان طلبه باورمندی غدیر را در خانواده‌ها گسترش دهند

خبرگزاری رسا ـ مدیر ساماندهی امور پژوهشی واحدهای حوزوی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: بانوان طلبه می‌توانند باورمندی غدیر را از تربیت فرزندان و در سطح خانواده تا محیط ‌های جهانی گسترش دهند.
صديقه افشار مدير سازماندهي تحقيقات مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، صدیقه افشار با اشاره به این‌که امروزه ابزار اطلاع‌رسانی در فضای حقیقی و به ویژه مجازی جلوی هر بهانه‌ای برای کوتاهی در امر تبلیغ را سد می‌کند، افزود: جهان تشنه حقیقت است و این عطش را جز مکتب اهل بیت(ع) فرو نمی‌نشاند.

وی ابلاغ پیام غدیر به ویژه برای مبلغان دینی و آن‌ها که درد دین دارند را ضروری دانست و ادامه داد: باید به اقتضای پیشرفت‌های روز، از ابزار فراهم‌آمده استفاده کرد؛ این پیام در برخی قالب‌ها مثل عرصه‌های هنری که کارآیی گسترده‌تر و ماندگارتری دارد، کمتر ریخته شده است.

مدیر ساماندهی امور پژوهشی واحدهای حوزوی حوزه‌های علمیه خواهران اضافه کرد: مداخل پژوهشی فراوانی هم دارد که می‌توان با واکاوی زوایای گوناگون‌، به وظیفه تبلیغی خود در آن عمل کرد.

وی واقعه غدیر را از مسلمات تاریخی دانست و اظهار داشت: در منابع اهل تسنن و تشیع به بیش از یکصد طریق اعلام جانشینی امیرمومنان علی(ع) توسط حضرت رسول(ص) نقل شده است؛ بعضی از کسانی که بعد از رحلت نبی مکرم(ص) مدعی خلافت شدند، جزو اولین کسانی هستند که این جانشینی را در صحرای غدیر به امیرمومنان(ع) تبریک گفتند.

افشار یادآور شد: از حجه الوداع و واقعه غدیر تا رحلت پیامبر(ص) صد روز هم فاصله نشد، هزاران حج‌گزار از بلاد اسلامی شاهد وقایع غدیر بودند، دعای پیامبر(ص) را در حق علی(ع) به گوش خود شنیده بودند که «اللهم وال من والاه وعاد من عاداه...»، با این حال چه شد که در فاصله‌ای‌ چنین کوتاه حتی در حضور و شهود خود تردید کردند و حکم خدا را نادیده انگاشتند.

وی این امر را دلیلی بر لزوم ابلاغ پیام غدیر در هر عصر و بر هر نسل دانست و اظهار کرد: قوام دین جز با ولایت اهل بیت(ع) امکان پذیر نیست و عدم پذیرش این موضوع نوعی اهانت به پیامبر اکرم(ص) است.

افشار در پایان گفت: پیامبری که حتی اگر برای چند روز مدینه را به عنوان مرکز حکومت اسلامی ترک می‌کردند، برای خود جانشینی می‌گماردند، چگونه می شود که امت را برای همیسشه ترک گویند بدون اینکه برای تعیین جانشین اقدامی کرده باشند./997/د102/ن

ارسال نظرات