۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۱۴۵۰۳۹
رییس ناحیه شیخ صدوق امور مساجد:

انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی نتیجه واقعه غدیر هستند

خبرگزاری رسا ـ‌ رییس ناحیه شیخ صدوق مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به نقش واقعه غدیر در بیداری اسلامی و انسانی، اهمیت حرکت به سمت غدیر و نتایج آن ابراز داشت:‌ اگر به سراغ غدیر برویم یعنی به سمت اسلام ناب محمدی(ص) رفته ایم و به سرعت به حیات طیبه خواهیم رسید.
عدير غدير، جشن عيد غدير

حجت الاسلام یوسف اصغری، رییس ناحیه شیخ صدوق مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به نقش غدیر در جامعه دینی اظهار داشت: اگر واقعه غدیر خم نبود، امروز جامعه اسلامی تشکیل نشده بود.

وی با بیان این که ما اعتقاد داریم شخصیتی که در غدیر خم مطرح شد، وظیفه و نقش خود را برای هدایت جامعه اسلامی از منبع وحی و با سیاست و تدبیر دقیق ایفا کرد ابراز داشت: اگر امامت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) نبود، اشخاص غاصب صدمه های بسیاری را به اسلام وارد می کردند و به دلیل حضور ایشان در جامعه آنها نتوانستند به تمام اهداف شان دست پیدا کنند.

حجت الاسلام اصغری با ت‍أکید بر این که جامعه اسلامی مدیون غدیر است بیان داشت: ما اثبات می کنیم که اگر به سراغ غدیر برویم یعنی به سمت اسلام ناب محمدی(ص) رفته ایم و به سرعت به حیات طیبه خواهیم رسید.

رییس ناحیه شیخ صدوق مرکز رسیدگی به امور مساجد بیداری اسلامی را نتیجه واقعه غدیر دانست و افزود: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) سه تا هفت نفر بر عهد و پیمان ولایت باقی ماندند که امیرالمؤمنین(ع) آنها را آموزش دادند تا این که در زمان امام صادق(ع) اوضاع فرق کرد و امروز چند صد میلیون شیعه در جهان وجود دارد.

حجت الاسلام اصغری با اشاره به این که واقعه غدیر موجب بیداری های انسانی هم شده است اظهار داشت:‌ این هنر امامت بود که با افراد اندک هم توانستند اسلام را حفظ کنند و حتی کسانی مانند گاندی هم که بیداری های غیر اسلامی را به وجود آوردند، اعتراف می کنند که از واقعه کربلا الهام گرفتند.

وی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی نتیجه غدیر است ابراز داشت: بیداری اسلامی نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران است که آن هم به غدیر برمی گردد و از آن تأثیر گرفته است.

رییس ناحیه شیخ صدوق مرکز رسیدگی به امور مساجد اظهار داشت: ‌اگر به جای سه نفر همه آن صد و بیست هزار نفر بر بیعت خود با امیرالمؤمنین(ع) باقی می ماندند، خانه نشینی بیست و پنج ساله،عقب گرد اسلام به دوران جاهلیت و شهادت ایشان رخ نمی داد و بیداری در جهان خیلی زودتر اتفاق می افتاد یعنی امت اسلامی هر زمان که به غدیر و منبع وحی متصل شد، بر کات بسیاری را نصیب خود کرد.

 حجت الاسلام اصغری جمهوری اسلامی ایران و حزب الله لبنان را از ثمرات واقعه غدیر دانست و افزود: هم اکنون بیداری اسلامی در اهل سنت با همان مقداری که از اسلام دارند هم رخ داده و دو تن از فقهای آنها به طور مستقیم شاگرد امام صادق(ع) بودند و می گویند ما هرچه داریم از ایشان داریم.

 وی با اشاره به این که روح تمام دستورات اسلامی اتحاد و یکپارچگی است و هیچ گاه بوی تفرقه از آن نمی آید تصریح کرد:‌ تفسیر به رأی کردن قرآن و احکام، اسلام ابوسفیانی، ایجاد تفرقه و گوناگونی مذاهب نتیجه دور شدن از غدیر است./956/ت302/ص

 

 

ارسال نظرات