۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۱۴۵۰۴۹
امام جمعه باغستان:

امامت و ولایت نقش ارزنده ای در بیداری اسلامی دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه باغستان با اشاره به اهمیت تبعیت از ولایت اظهار داشت: در غدیر خم صد و بیست هزار نفر فرمایش پیامبر اکرم(ص) را نادیده گرفتند که نتیجه آن روی کار آمدن حکومت های فاسد بود.
حجت الاسلام عبدالله زاده پاشاكي

حجت الاسلام احمد عبدالله زاده پاشاکی، امام جمعه باغستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آیه ای از قرآن مبنی بر این که «ای رسول آنچه بر تو نازل شده است را ابلاغ کن و اگر این کار را انجام ندهی به رسالت خوب عمل نکرده ای» اظهار داشت: در جامعه باید رهبری وجود داشته باشد و کشور، مملکت و اجتماع بدون رهبر مانند گله بدون چوپان است و نقش رهبری در جامعه اسلامی بسیار مهم است.

وی با تأکید بر این که مردم باید همواره پشتیبان رهبر و امام خود باشند در غیر این صورت صدمات زیادی به آنها وارد می شود، بیان داشت: در غدیر خم صد و بیست هزار نفر فرمایش پیامبر اکرم(ص) را نادیده گرفتند که نتیجه آن روی کار آمدن حکومت های فاسد بود.

امام جمعه باغستان با اشاره به این که حکام ستمگر می‌خواستند تحریفاتی را در دین وارد کنند تصریح کرد: اگر مردم از رهبر خود پشتیبانی نکنند، همان گرفتاری که در صدر اسلام به وجود آمد و مسلمانان خالص خانه نشین شدند و حق از آنها گرفته شد، رخ می دهد.

متولی حوزه علمیه امام صادق(ع) شهریار ولایت فقیه را نشأت گرفته از غدیر دانست و ابراز داشت: در روایات داریم که در زمان غیبت کبری مجتهدین، ولی امر مسلمین و نائبان عام امام عصر(ع) هستند و اگر مردم بر محور ولایت باشند بیداری اسلامی موج خواهد زد.

حجت الاسلام پاشاکی در ادامه این مطلب افزود: قیام های اسلامی در منطقه برگرفته از انقلاب اسلامی ایران است به طوری که می بینیم مردم کشورهای خارجی در تظاهرات های خود عکس رهبران ایران را به دست می گیرند و این همان امامت و ولایت است که می تواند نقش ارزنده ای در بیداری اسلامی داشته باشد.

وی پافشاری بر حق، شجاعت و پشتیبانی از ولی و رهبر را از جمله درس های غدیر عنوان کرد و اظهار داشت: انسان باید فرمایشات رهبر خود را آویزه گوش کند و همراه او حرکت کند./956/ت302/ص

ارسال نظرات