۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۴۵۰۶۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی:

استفاده از ظرفیت مساجد در پیشگیری از معضلات اجتماعی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فخری گفت: برای پیشگیری از معضلات اجتماعی و فرهنگی نباید از ظرفیت بزرگ مساجد و روحانیت چشم پوشی کرد.
حجت الاسلام فخري، مديرکل تبليغات اسلامي آذربايجان غربي

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سیدمحمد فخری، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی شب گذشته در جلسه کارگروه پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی آذربایجان غربی اظهار داشت: باید در راستای پیشگیری از بروز معضلات و آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه از ظرفیت عظیم مساجد بهره‌مند شد.

 

وی تبیین آموزه های قرآنی و تقویت باورهای دینی را یکی از راهکارهای مؤثر در ارتقای سطح فرهنگ عمومی و پیشگیری از معضلات اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و گفت: برگزاری برنامه های مهم و تاثیرگذار همچون مشاوره های خانواده، برنامه های اخلاقی و تربیتی و ترویج رعایت حقوق شهروندی با محوریت مساجد می تواند در بهبود رفتارهای اجتماعی افراد موثر باشد.

 

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بر لزوم حضور روحانیان و استاتید مجرب در مساجد تاکید و خاطرنشان کرد: روحانیان به عنوان ستون های تاثیرگذار فرهنگی باید با حضور مستمر در بین جوانان به ویژه در مساجد آنها را با هنجارها و ناهنجارهای جامعه آشنا کرده و زمینه بروز جرم در جامعه را کاهش دهند.

 

حجت الاسلام فخری، خواستار عزم عمومی برای مقابله جدی با معضلات اجتماعی شد و گفت: برخورد منطقی در حل دعاوی یکی از بهترین شیوه های پیشگیری از وقوع جرائم است که در این خصوص، نقش روحانیان و معتمدان محلی بسیار مهم و اساسی است.

 

این مسؤول ابراز امیدواری کرد که با گسترش آموزه های دینی و اخلاقی در جامعه روز به روز شاهد کاهش میزان جرایم باشیم./936/پ203/س

ارسال نظرات