۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۴۵۰۹۲
آیت‌الله نوری همدانی:

علم بدون تهجد بی فایده است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله نوری همدانی علم بدون تهجد را بی فایده خواند و تاکید کرد: امروز طلاب حوزه‌های علمیه باید پاسخگوی همه نیازهای جامعه باشند از این‌رو هر طلبه‌ای باید در یک رشته متخصص شود.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی، از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه بقیة‌الله تهران، با اشاره به اهمت تحصیل علم و دانش، گفت: تحصیل علوم دینی از همه کارها پر برکت‌تر است و هیچ فضیلتی از آن بالاتر نیست.
این مرجع تقلید با بیان این‌که طلاب علوم دینی باید قدر خود را بدانند و از فرصت‌های به دست آمده نهایت بهره را ببرند، ابراز کرد: عالم دینی در جامعه تأثیرگذار و نقش آفرین است.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی گام برداشتن در مسیر علم دانش را سخت ارزیابی و به مقدمات تحصیل علم اشاره کرد و گفت: اخلاص و همت والا جزو ویژگی‌ها اصلی یک طلبه است که باید در مسیر علم از آنها بهره ببرد.
وی با بیان این‌که همت بلند انسان را به قله‌های علم و معرفت می‌رساند، افزود: در راه تحصیل علوم دینی انسان نباید به کم قانع باشد و با همت بلند اهداف عالیه را مد نظر قرار دهد و بداند که در صورت تلاش و کوشش نتیجه زحمت خود را خواهد دید.
این مرجع تقلید قلم و بیان را از دیگر ویژگی‌های مهم طلاب علوم دینی برشمرد و گفت‌: علم بدون بیان و نوشتن فایده‌ای ندارد و طلاب باید با بیان و قلم علم خود را ترویج دهند تا مورد استفاده همه قرار گیرد.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) بر اهمیت نویسندگی تأکید کرد و ابراز داشت: هر کس یک برگه اثر علمی از خود به یادگار بگذارد خداوند آن برگه را حجابی میان شخص و آتش جهنم قرار می‌دهد.
وی بر ضرورت تهجد و شب زنده داری از سوی طلاب علوم دینی تأکید کرد و اظهار داشت: طلاب باید اهتمام ویژه‌ای به عبادت داشته باشند و بدانند علم و توفیق بدون تهجد فایده‌ای ندارد.
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به نیازهای روز جامعه خواستار طبقه بندی طلاب در رشته‌های مختلف دینی شد و گفت: امروز طلاب حوزه‌های علمیه باید پاسخگوی همه نیازهای جامعه باشند از این‌رو هر طلبه‌ای باید در یک رشته متخصص شود.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان این‌که فقه جزو بالاترین ارزش‌ها در حوزه علمیه است، طلاب را به توجه به این امر مهم توصیه کرد و ابراز داشت: فقه در جامعه بسیار اثرگذار است و مردم همیشه از فقیهان دینی پیروی کرده‌اند.
وی با اشاره به این‌که پیروزی انقلاب اسلامی در سایه فقاهت و اطاعت مردم از فقیه شکل گرفت، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به برکت فقیهی آگاه پایه گذاری شد و امروز نیز رهبر معظم انقلاب به عنوان یک فقیه عالم، با تقوا و عادل رهبری و هدایت مردم را بر عهده دارند.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام همیشه و در طول تاریخ به دنبال تضعیف اعتقادات مسلمانان و وهن اسلام بوده‌اند اما روحانیت توطئه‌های آنها را خنثی کرده است.
این مرجع تقلید اسلام را پاسخگوی همه نیازهای بشری عنوان کرد و گفت: کشورهای غربی امروز در بحران به سر می‌برند؛ هرچند مشکلات برخی کشورهای اسلامی سیاسی است و حاکمان زورگو بر آنها مسلط هستند اما مشکلات کشورهای غربی اقتصادی است و اسلام برای همه این معضلات راه حل دارد./927/پ202/ج
ارسال نظرات