۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۴۵۱۰۳
امام جمعه زنجان:

لانه جاسوسی آمریکا منشاء فساد بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین خاتمی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا را نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: لانه جاسوسی آمریکا منشاء فساد بود.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان امروز در دیدار با اعضای اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان اظهار داشت: نگاهی به تاریخ معاصر ایران و دوران انقلاب اسلامی نشان می دهد که حوادث و وقایع روز سیزدهم آبان همواره در سطح کشور و منطقه جریان‌ساز بوده است.


وی با تاکید بر این‌که 13 آبان سالروز جشن استکبارستیزی و قطع سلطه بیگانگان در ایران اسلامی است، خاطرنشان کرد: اگر ایران اسلامی بیش از سه دهه با تحریم‌های مختلف اقتصادی، صنعتی و علمی دشمنان رو به رو بوده است، منشاء آن را باید در قطع دستان استعارگران پس از پیروزی انقلاب اسلامی جستجو کرد.


امام جمعه زنجان تبعید امام راحل به ترکیه در اعتراض به قانون ننگین کاپیتولاسیون را جرقه‌ای برای ادامه حرکت ضداستبدادی ملت ایران دانست و تصریح کرد: حضور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در دوران تبعید ترکیه تأثیر فراوانی در نفوذ آرمان‌های انقلابی روحانیت مجاهد در این کشور داشت که بعدها نتایج مطلوبی به همراه داشته است.


وی ادامه داد: همین امر عامل اصلی مخالفت مسؤولان ترکیه و تبعید امام به نجف اشرف بود، البته دوران تبعیت رهبر فقید انقلاب اسلامی در عراق نیز با برکات بسیاری برای انقلاب اسلامی و ملت ایران همراه بود، هر چند امام راحل سال‌ها به اجبار از کشور دور بودند، اما مدیریت جریان نهضت انقلابی ملت ایران را به خوبی بر عهده داشتند.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی کشتار دانش آموزان در سال 57 به دست مأموران رژیم ستمشاهی را از دیگر وقایع 13 آبان دانست و با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 58 گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی بوده است.


وی با بیان این‌که دانشجویان پیرو خط امام با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا ریشه و منشاء فساد در کشور را نابود کردند، تصریح کرد: لانه جاسوسی منشاء اقدامات فساد بود، چنانکه اسناد، تصاویر و چاپ کتاب‌های مربوط به لانه جاسوسی، اوج خباثت و اقدامات شوم و خصمانه غرب علیه ملت ایران را بیش از گذشته برملا کرد.


امام جمعه زنجان در پایان با تأکید بر این‌که تمسک به مبانی دینی و معرفتی تنها راه مقابله با توطئه‌های ننگین دشمنان نظام اسلامی است، افزود: هدف اصلی جنگ روانی، تبلیغاتی و رسانه‌ای غرب متوجه جوانان است، دشمنان نظام اسلامی با صرف هزینه های کلان درصدد جدایی جوانان از دین و ولایت هستند./935/پ202/س

ارسال نظرات