۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۱۴۵۱۳۵
امام جمعه بابل:

فرهنگ غدیر محور وحدت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل، شناسایی فرهنگ غدیر به عنوان محور وحدت اسلامی را مورد تأکید قرار دارد و افزود: دهه امامت و ولایت فرصت بسیار مطلوبی برای تحقق اهداف غدیر و تجدید میثاق دوباره با رهبر معظم انقلاب اسلامی و آرمان های بلند انقلاب اسلامی است.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان با تبریک فرا رسیدن ایام دهه غدیر، گفت: عید غدیر یکی از مهم ترین مناسبت های تاریخ اسلام است.

 

وی عید سعید غدیر و واقعه عظیم عاشورا را مهم ترین وقایع تاریخ اسلام معرفی کرد و افزود: باید از همه ظرفیت های موجود در کشور برای گرامیداشت این دو واقعه عظیم استفاده کنیم.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل، غدیر را تجلی اسرار شیعه دانست  و با بیان این که غدیر فرصتی برای تقویت وحدت و همدلی امت اسلامی است، خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان باید از این فرصت مهم جهت تقویت انسجام اسلامی برای مقابله با دشمنان اسلام استفاده کنند.

 

حجت الاسلام روحانی لازمه استمرار فرهنگ غدیر را تبعیت از ولایت فقیه دانست و گفت: همه ارزش های انسانی و الهی برگرفته از فرهنگ غدیر است.

 

وی با اشاره به این که یک جامعه نیازمند به ولایت و حکومت است، افزود: هر جامعه نیازمند به راه و روش انبیاء است تا بتواند رشد سیاسی و علمی و اقتصادی خوبی داشته باشد و عامل حکومت موثرترین زمینه را برای جامعه فراهم می کند که روز غدیر خم روز اتصال نبوت با امامت است، لذا این روز و این واقعه عظمت ولایی برخودار است.

 

امام جمعه بابل تصریح کرد: جریان غدیر سرآمد همه حوادث جهان اسلام است؛‌از این‌رو جهان اسلام و تشیع باید تلاش کند تا به بیان فضایل امیرالمؤمنین بپردازد.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام با معرفی امیرالمؤمنان به عنوان امام و جانشین بعد از خود سکان ولایت و حکومت را به یک انسان صالح و شایسته ای مانند ایشان سپردند، خاطرنشان کرد: تنها امامت و ولایت است که انسان ها را به صراط المستقیم هدایت خواهد کرد.

 

وی با بیان این که عید غدیر می تواند بستر سعادت و اخلاق را در جامعه فراهم کند، تصریح کرد: شایسته است که در این ایام در قالب جشن و سرور نماد شادمانی را در جامعه اسلامی به خاطر این انتصاب از جانب خداوند متعال تبلور کنیم.

 

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیاء بابل، لازمه استمرار فرهنگ غدیر را تبعیت از ولایت فقیه دانست و با بیان این که همه ارزش های انسانی و الهی برگرفته از فرهنگ غدیر است، افزود: ازجمله شاخصه های مهمی که در استمرار فرهنگ غدیر باید مورد توجه قرار گیرد، تداوم و بهره گیری از راه و روش امام راحل به عنوان مرکز ثقل تمامی تصمیم گیری ها است.

 

وی با بیان این که اصل ولایت فقیه به عنوان استمرار امامت، یکی از شاخصه های مهم جریان و فرهنگ غدیر است که باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: فرهنگ غدیر در نظام اسلامی با اصل متقن ولایت فقیه عجین و همراه شده است.

 

امام جمعه بابل، شناسایی فرهنگ غدیر به عنوان محور وحدت اسلامی را مورد تأکید قرار دارد و افزود: دهه امامت و ولایت فرصت بسیار مطلوبی برای تحقق اهداف غدیر و تجدید میثاق دوباره با رهبر معظم انقلاب اسلامی و آرمان های بلند انقلاب اسلامی است.

 

وی با اشاره به اینکه غدیر تجلی اسرار شیعه است، افزود: با توجه به اینکه این عید از مناسبت‌های بسیار مهم شیعه است باید پیام غدیر به درستی به مردم ابلاغ و به عنوان سند پرافتخار شیعه برای همه ادیان معرفی شود.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که غدیراکمال دین، اکمال نعمت و اکمال نبوی است، افزود: غدیر خار چشم دشمنان است.

 

امام جمعه بابل با بیان این که دشمنان اسلام تلاش می کنند غدیر را کمرنگ کنند، ادامه داد:  برای نهادینه شدن کامل مسأله غدیر همه نهادها، ارگان‌های دولتی و خصوصی باید به نحو شایسته‌ای در برگزاری باشکوه جشن غدیر اهتمام کنند./950/پ202/س

ارسال نظرات