۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۴۵۱۳۸
نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها (40)؛

سبک زندگی طلاب الگویی مناسب برای جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل امور طلاب حوزه علمیه با اشاره نقاط ضعف حوزه ها در تبلیغ سبک زندگی اسلامی، گفت: بیان سبک زندگی طلاب در عرصه های مختلف می تواند برای جامعه الگو باشد.
حجت الاسلام عباس رضواني نسب

حجت الاسلام عباس رضوانی نسب، مدیر کل امور طلاب حوزه علمیه، در بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تحلیل دلایل ضعف حوزه در توسعه و تبلیغ سبک زندگی اسلامی، اظهار داشت: بنا به فرمایش معصوم(ع) ما باید مردم را با عمل خود به حق دعوت کنیم نه با زبان؛ شاید در این سالها این نکته کمتر رعایت شده است.

 وی با بیان این که امام سبک زندگی را با عمل خود به دیگران می آموخت، گفت: امام(ره) تا پایان عمر شریف خود اجاره نشین بود و به نوعی به مردم می فهماند که می توان از امکانات رفاهی بهره مند نبود اما بر قلوب تصرف کرد.

مدیر کل امور طلاب حوزه علمیه بهره مندی از سبک زندگی پیامبر(ص) و پیامدهای مفید آن در عرصه بین المللی را دلیل هجمه دشمنان بر این شخصیت والای انسانی دانست و ادامه داد: ما از اول انقلاب مدل های خوبی بدست آوردیم اما متأسفانه استفاده نادرست از تکنولوژی سمت و سوی زندگی ها را تغییر داد.

حجت الاسلام رضوانی نسب با بیان این که از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری پیرامون سبک زندگی یک وجه ایجابی و یک وجه سلبی دارد، اظهار داشت: نظریه پردازان مطرح در سطح دنیا مانند هانتیگتون می گویند ما کاری به مذهب افراد نداریم، شما اگر مسلمان هستید و در هرجای دنیا که سکونت دارید می توانید آمریکایی زندگی کنید؛ سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی که رهبر معظم انقلاب مطرح فرمودند در مقابل این نظریه است.

 اسلام برای همه مراحل زندگی و تمام زمان ها برنامه دارد
وی افزود: ما باید سبک زندگی اسلامی را برای ملت های دنیا تبیین کنیم؛ در بعد سلبی هم باید در مقابل موضع گیری های فراوانی که می خواهند بگویند اسلام نمی تواند الگوی مناسبی برای زندگی باشد، حرف ما این است که اسلام دین کامل و جامع بوده که برای همه مراحل و زندگی و درهمه زمانها برمحور توحید و قرآن برنامه دارد.

مدیر کل امور طلاب حوزه علمیه با بیان این که ما با استفاده از مبانی دینی خود می توانیم جامعه، نظام و تمدن را بر اساس اسلام تعریف کنیم، گفت: در این عرصه حرف های متعددی وجود دارد ولی یکی از مهم ترین محورها این بحث، سبک زندگی است.

حجت الاسلام رضوانی نسب با اشاره به پرسش های متعددی رهبر معظم انقلاب در خراسان شمالی پیرامون سبک زندگی مطرح فرمودند، توصیه کرد: خبرگزاری رسا می تواند از بزرگان حوزه بخواهد با تحلیل وتبیین این سؤالات را پاسخ دهند.

وی بیان این مطلب را ناشی کلان گری های ولی فقیه دانست و گفت: ما باید خدا را شکر کنیم  چنین رهبری داریم که به موقع ما را نسبت به نیاز های روز آگاه می کند.

بیداری ملت ها الگو برداری از سبک زندگی ایران اسلامی است
مدیر کل امور طلاب حوزه علمیه ضمن تشکر از فعالیت های به هنگام خبرگزاری رسا در آگاه بخشی اجتماع، اضافه کرد: شما می توانید سبک زندگی طلاب در حوزه فردی، اجتماعی، تبلیغی، آموزش و تدریس، مراودات مردمی را به شایستگی تبیین کنید.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به بیداری اسلامی والگو بردای سایر کشورها از انقلاب ما، گفت: اینها خواه ناخواه نگاهشان به ما است؛ حتی همین رییس جمهور مصر که برخی امیدها را از بین برد باز در بحث استکبار ستیزی و نحوه معادلات سیاسی و اقتصادی از ایران الگو برداری می کند. /928/پ202/ن

ارسال نظرات