۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۴۵۱۶۳

اولین کارگاه پیوند آسمانی ویژه طلاب استان تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ اولین کارگاه پیوند آسمانی ویژه طلاب تازه مزدوج، به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه استان تهران در سالن همایش های فرهنگسرای خاوران برگزار شد.
اولين كارگاه پيوند آسماني ويژه طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا اولین کارگاه پیوند آسمانی ویژه طلاب تازه ازدواج کرده امروز، پنج شنبه یازدهم آبان ماه به مدت یک روز به همت معاونت تهذیب حوزه علمیه استان تهران در سالن همایش های فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

در این کارگاه حجت الاسلام علی احمد پناهی، متخصص روانشناسی و خانواده با بیان این که انسان نیازهایی دارد که اگر در حد قابل قبول تأمین نشود در ابعاد زندگی مشکلاتی را به وجود می آورد اظهار داشت: همسر دو نیاز انسان را برآورده می کند؛ یکی نیاز جنسی و دیگری نیاز روان شناختی که از اولی مهم تر است و خداوند که در قرآن واژه «لتسکنوا الیها» را می آورد منظورش همان بعد آرامش گرفتن بر اثر ازدواج است و گرنه بعد جنسی را حیوانات هم دارند.

حجت الاسلام پناهی با اشاره به این که خانواده در اسلام محل آرامش، مودت و رحمت است و محل رقابت، تسویه حساب شخصی و به رخ کشیدن قدرت و توان نیست، بیان داشت:‌ خانواده محل محبت و دلدادگی و همسر انسان هم نور چشم او است و همچنین از جمله نیازهای روان شناختی بعد دلبری ،دلدادگی و آرامشی است که از ناحیه همسر نصیب انسان می شود که در زندگی نقش قابل توجه و جدی دارد.

شایان ذکر است سرکار خانم متفکریان در این کارگاه برای قسمت خواهران سخنرانی کرد و به آموزش مسائل مربوط به زندگی مشترک پرداخت.

لازم به ذکر  است حجت الاسلام حسین گودرزی معاون تهذیب حوزه علمیه استان تهران در حاشیه این مراسم با اشاره به این که هدف از برگزاری این کارگاه، ارتقاء سطح کیفی مهارت های ازدواج است ابراز داشت: دومین کارگاه پیوند آسمانی و همچنین نشست تحکیم خانواده از برنامه های اداره امور خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان تهران است که طی ماه های آینده برگزار خواهد شد.

گفتنی است اولین کارگاه پیوند آسمانی از ساعت 9 تا 17 به طول انجامید و طلاب شرکت کننده به همراه همسرانشان در آن حضور داشتند./956/پ202/ص

ارسال نظرات