۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۱۴۵۱۹۲
آیت الله شبستری:

شکرگزاری حقیقی از نعمت ولایت، تبعیت از رهبری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری شکرگزاری حقیقی از نعمت ولایت را تبعیت از رهنمود‌های رهبری دانست و گفت: عید غدیر خم عالی‌ترین ظرفیت برای تحقق وحدت در امت اسلامی را داراست.
آيت الله شبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در جشن عید غدیرخم بخش ایلخچی استان با تأکید بر توجه و تعمق بر فلسفه واقعه غدیرخم اظهار داشت: دشمنان با درک جایگاه و نقش ولایت و امامت در طول تاریخ با روش‌های مختلف با کتمان و یا تحریف حقیقت غدیرخم سعی در تضعیف شأن و منزلت رهبری نظام اسلامی داشته‌اند.

 

وی خاطر‌نشان کرد: دشمنان انقلاب در طول بیش از سه دهه گذشته از هر راهی که برای ضربه به نظام اسلامی ایران وارد شده‌اند، با سد بزرگی به نام ولایت فقیه روبه‌رو بوده‌اند؛ از این رو درصدد خدشه‌دار کردن چهره روحانیت، مرجعیت و رهبری در ایران هستند.

 

نماینده خبرگان رهبری شبهه افکنی در اصل مسلم ولایت فقیه را از دیگر توطئه‌های دشمنان در انحراف افکار عمومی دانست و افزود: استکبار جهانی با توسل به امپراطوری رسانه‌ای خود، درصدد تضعیف اصل ولایت فقیه است، در حقیقت امروز لبه تیز حملات رسانه‌ای دشمن متوجه ولایت فقیه است.

  

وی مهم ترین مسأله جامعه اسلامی را رهبری الهی دانست و تصریح کرد: علت این‌که عید غدیر، عیدالله الاکبر نامیده شده است، به خاطر اهمیت مسأله ولایت امیرالمؤمنین(ع) است که در روز غدیر از سوی پیامبر اکرم(ص) و با وحی الهی تثبیت شد و خداوند متعال در قرآن نیز فرمود؛ «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا».

 

آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: اگر رهبری امیرالمؤمنین(ع) که به وسیله پیامبر اعظم(ص) در غدیر خم به صورت رسمی و علنی اعلام شد، تحقق پیدا می کرد به یقین شاهد تفرقه در جامعه اسلامی و تاریخ اسلام نبودیم، اما با این حال انحراف تاریخی برخی از کوته‌نگران دوران صدر اسلام نتوانست خورشید پرفروغ امامت و ولایت را پشت ابرها نگه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: عید غدیر مهمترین عید برای مسلمانان است که باید سال به سال با شکوه تر برگزار شود تا زمینه ساز توجه همگان به ولایت فقیه که تداوم غدیر است، باشیم؛ همگان در جامعه اسلامی باید شکرگزار این عید بزرگ الهی باشند و اهمیت آن را درک کرده و امیدوارم مردم نیز مانند هر سال به گرامیداشت این عید بزرگ اهتمام کرده و آن را گرامی بدارند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تضعیف جایگاه و شأن ولایت فقیه را محور توطئه‌های دشمنان در براندازی نظام اسلامی ارزیابی کرد و گفت: دشمنان با درک جایگاه و نقش ولایت فقیه در دوران پس از انقلاب اسلامی، به دنبال تضعیف شأن و منزلت رهبری نظام است، غافل از این ‌که رابطه عاطفی امام و امت ناگسستنی است.

 

آیت الله شبستری شکرگزاری حقیقی از نعمت ولایت را تبعیت از رهنمود‌های رهبری دانست و اظهار داشت: عید غدیر خم عالی‌ترین ظرفیت برای تحقق وحدت در امت اسلامی را داراست، سیاستمداران استعمارگر به خوبی می‌دانند که اگر هویت یکپارچه جهان اسلام شکل بگیرد، راه بر سیطره سیاسی و اقتصادی آنان بسته خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات