۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۴۵۱۹۵
آیت الله علوی گرگانی:

تهذیب نفس مقدمه اصلاح جامعه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی بسیاری از مشکلات زندگی بشر را ناشی از نافرمانی دستورات الهی خواند و گفت: انسان در هر پست و مقامی که قرار دارد نباید خدا را فراموش کند و همیشه خود را نیازمند رحمت الهی بداند.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم شب گذشته در دیدار جمعی از دانش‌آموزان استان تهران، بر ضرورت تهذیب نفس تأکید کرد و گفت: انسان باید در زندگی مراقب رفتارهای خود باشد و از سنجش اعمال خود با دیگران پرهیز کند.  
 
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که انسان نباید در زندگی از رفتارهای نا شایست دیگران تأثیر پذیرد، ابراز کرد: انسان باید ابتدا خود را اصلاح کرده و بعد به اصلاح دیگران بپردازد.
 
آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اهمیت نماز اول وقت در اسلام، گفت: خداوند بر نماز اول وقت تأکید فراوانی کرده و دعای کسی که نماز را در اول وقت به جا آورد به اجابت نزدیک تر است.
 
وی ایمان و اعتقاد به خداوند را از نشانه های مؤمنان دانست ابراز کرد: انسان باید در تمامی شؤون زندگی خود را محتاج خدا دانسته، از رحمت الهی مأیوس نشود و از غیر خدا چیزی درخواست نکند.
 
این استاد برجسته حوزه علمیه قم بسیاری از مشکلات زندگی را ناشی از نافرمانی دستورات الهی خواند و گفت: خداوند جواب کسی که از دستورات الهی سرپیچی می کند را نمی دهد.
 
وی غضب الهی را موجب پدید آمدن سختی در زندگی انسان عنوان و به جوانان توصیه کرد: انسان در هر پست و مقامی که قرار دارد نباید خدا را فراموش کند و همیشه خود را نیازمند رحمت الهی بداند.
 
آیت الله علوی گرگانی در پایان گفت: راه رسیدن به قرب الهی و مقامات عالیه توجه به عبادت پروردگار است و انسان هیچ گاه نباید از یاد خدا غافل شود./927/پ202/ج
ارسال نظرات