۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۱۴۵۲۲۸
امام جمعه اردبیل:

غرب در جاهلیت مدرن غرق شده است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل با بیان این که غرب در جاهلیت مدرن خود غرق شده است، گفت: دنیا از دیدگاه سردمداران غربی به دو قطب فرمانده و فرمانبر تقسیم شده و به دلخواه خود ملت‌های مظلوم به‌ویژه مردم کشورهای فقیر را در گروه فرمانبران قرار می دهند.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن 13 ابان روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: تاریخ نشان داده هرگاه در مقابل نظام‌های مستکبر و زورگو ایستادگی کرده‌ایم، در نهایت پیروزی از آن ما بوده است.

 

وی هرگونه عقب‌نشینی در مقابل دشمنان را اشتباه و موجب گسترش مظالم استکبار علیه ملت‌های مستضعف دانست و خاطرنشان کرد: ایستادگی در مقابل اراده اهریمنی زورگویان جهان، بسیار سخت و بهای سنگینی دارد، اما به فضل خداوند متعال و با رهبری ولایت فقیه و همچنین حضور ملت در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی تحقق یافته است.

 

امام جمعه اردبیل مقاومت ملت ایران اسلامی در مقابل نظام سلطه را الگویی برای سایر ملت‌های آزاده در دنیا ارزیابی کرد و گفت: ملت ایران بیش از سه دهه در مقابل انواع تهدیدها، تحریم‌ها و حتی جنگ و ترور ایستادگی کرده و اجازه نداده نظام اهریمنی غرب اراده مردم ایران برای سرنوشت خود را سلب کند.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به معیارهای غرب در طبقه‌بندی ملت‌ها و فرهنگ‌ها، گفت: غرب هم‌اکنون نظامی بر پایه ارباب و رعیتی وحشتناک به راه انداخته و در جاهلیت مدرن خود غرق شده است، نظامی که ملت‌ها را بر سر دو راهی قرار داده و تأکید می کند یا باید با فرمانبری از آنان زیربار ذلت روند و یا با ایستادگی در برابرشان و تحمل سختی ها، عزت را به ارمغان آورند.

 

وی تصریح کرد: دنیا از دیدگاه سردمداران غربی به دو قطب فرمانده و فرمانبر تقسیم شده و به دلخواه خود ملت‌های مظلوم به‌ویژه مردم کشورهای فقیر را در گروه فرمانبران قرار می دهند، در چنین شرایطی انقلاب اسلامی ایران با فریاد ضداستکباری خود لانه جاسوسی بزرگ ترین دروغگوی دموکراسی و مدعی حقوق بشر را تسخیر و هیمنه پوشالی‌اش را به سخره می گیرد.

 

امام جمعه اردبیل شخصیت و هویت حقیقی یک ملت را عدم ‌وابستگی به زورگویان عالم و اتکا به داشته‌های خود دانست و گفت: اگر امام خمینی (ره) سیزدهم آبان را به لحاظ مناسبت‌های مهم آن، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام نهادند، فرهنگ مبارزه با استبداد و شعار هیهات من الذله را زنده نگه داشته‌اند.

 

وی فرهنگ ایستادگی و مقاومت ملت ایران را برگرفته از آرمان سرور آزادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عنوان کرد و با گرامیداشت روز دانش آموز، پرورش نسل جوان انقلابی و استکبارستیز را رسالت امروز نهادهای آموزشی کشور دانست و گفت: برای مقابله با زیاده‌خواهی استکبار نیازمند نسلی پویا، دانا و بصیر هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک عید سعید غدیرخم اظهار داشت: توجه به حقایق، رموز و اعماق واقعه غدیر نجات‌بخش جوامع بشری است./935/پ202/ج

ارسال نظرات