۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۴۵۲۲۹
آیت‌الله استادی:

تمسک حقیقی به ولایت در گرو اجرای احکام اسلامی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در مورد پیروی از ولایت امام علی(ع)، گفت: تمسک زبانی به سیره امام علی(ع) ارزشی ندارد؛ هرگاه در جامعه قوانین اسلامی مطابق با خواسته‌های ائمه اطهار(ع) پیاده شد آن وقت تمسک حقیقی معنا پیدا خواهد کرد.
سخنراني آيت الله استادي در مسجد اعظم قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله رضا استادی امام جمعه قم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت، با بیان این‌که در مورد واقعه غدیر و ولایت امام علی(ع) اسناد و روایات فراوانی در کتاب‌های اهل سنت وجود دارد، گفت: سند این روایت برای منصفان اهل سنت و تشیع قابل انکار نیست و همه کسانی که در واقعه غدیر حضور داشتند مسأله جانشینی امام علی(ع) در این روز را نقل کرده‌اند.
 
امام جمعه قم در ادامه به تبیین واژه مولا پرداخت و ابراز داشت: برخی این واژه را در معنای غیر صحیح آن به کار برده‌اند؛ علامه امینی و برخی از علما در راستای رساندن معنای واقعی این کلمه اقدامات در خور توجهی را انجام داده و از اشعاری که در آن کلمه مولا به معنای امام آمده استفاده کرده‌اند.
 
دبیر شورای عالی حوزه علمیه با اشاره به اهتمام ویژه پیامبر اکرم(ص) به مسأله جانشینی بعد از خود، اظهار کرد: پیامبر اعظم(ص) فقط در سال‌های آخر عمر خود به این مسأله اشاره نکردند بلکه ایشان در بیست و سه سال رسالت خود به امر مهم جانشینی بعد از خود توجه داشته و آن را مطرح می کردند.
 
آیت‌الله استادی به بیانات امام خمینی(ره) در مورد پیروی از ولایت امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: تمسک زبانی به سیره امام علی(ع) ارزشی ندارد؛ هرگاه در جامعه قوانین اسلامی مطابق با خواسته‌های ائمه اطهار(ع) پیاده شد آن وقت تمسک حقیقی معنا پیدا خواهد کرد.
 
وی در ادامه به سالروز واقعه تاریخی 13 آبان اشاره کرد‌ و ابراز داشت: در این روز بسیار مهم تبعید امام خمینی(ره)، کشتار وحشیانه دانش‌آموزان از سوی رژیم شاهنشاهی و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان اتفاق افتاد.
 
آیت‌الله استادی آمریکا را دشمن چندین ساله نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا بیش از شصت سال است که از راه‌های مختلف با ملت ایران دشمنی کرده و این دشمنی را هر روز آشکارتر می کند.
 
دبیر شورای عالی حوزه علمیه اضافه کرد: روز 13 آبان بهترین فرصتی است که مردم انقلابی ایران فریاد دشمنی و انزجار خود با آمریکا و استکبار جهانی را به گوش جهانیان برسانند.
 
امام جمعه قم دانش آموزان را آینده سازان نظام اسلامی ایران خواند و رعایت تقوای الهی را به آنها توصیه کرد و افزود: جدیت در تحصیل علم و دانش یکی از کارهای اساسی دانش آموزان است./927/پ202/ج
ارسال نظرات