۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۴۵۲۵۰
رییس بسیج طلاب و روحانیون تهران:

تشکیل نظام جمهوری اسلامی با محوریت اصل ولایت فقیه تداوم غدیر است

خبرگزاری رسا ـ رییس بسیج طلاب و روحانیون تهران بزرگ با تبیین نقش غدیر خم در جامعه دینی و بیداری اسلامی تصریح کرد: تشکیل نظام جمهوری اسلامی با محوریت اصل ولایت فقیه تداوم غدیر در بعد حکومتی است و این مسئله توجه مسلمین به اصل اسلام را بیشتر معطوف کرده است.
حجت الاسلام امير حسين شاهاني، فرمانده بسيج طلاب و روحانيون تهران بزرگ

حجت الاسلام امیر حسین شاهانی، رییس بسیج طلاب و روحانیون تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت بسیار بالای غدیر بیان داشت: مسئله غدیر علاوه بر اهل بیت(ع) از اصحاب پیامبر(ص) هم نقل شده است به طوری که از قرن دوم تا سیزدهم، سیصد و شصت تن از اهل سنت حدیث غدیر را در آثار خود آورده اند و همچنین نزول آیات سوم و شصت و هفتم سوره مائده مربوط به این رویداد عظیم اسلامی است.

وی با بیان این‌که با دقت در این مسئله و آیات قرآن در می یابیم تداوم اسلام محمدی(ص) به وسیله بهترین فرد بعد از پیامبر(ص) همان کمال دین است تصریح کرد: عید غدیر محور وحدت است و فلسفه امامت، انسجام بخشیدن به جامعه است به طوری که امامت جامعه را منسجم می کند و امت اسلامی را در برابر دشمنان متحد می سازد.

رییس بسیج طلاب و روحانیون تهران بزرگ در ادامه این مطلب تصریح کرد: غدیر خم نقش مهمی در انسجام جامعه اسلامی دارد و امروزه در جامعه با تأکید بر اصل غدیر باید انسجام را بیشتر کرد.

حجت الاسلام شاهانی تشکیل نظام جمهوری اسلامی با محوریت اصل ولایت فقیه را تداوم غدیر در بعد حکومتی دانست و ابراز داشت: این مسئله توجه مسلمین به اصل اسلام را بیشتر معطوف کرده است و سبب شده تا در پی انقلاب اسلامی شاهد بیداری اسلامی باشیم.

رییس بسیج طلاب و روحانیون تهران بزرگ اظهار داشت: باید در یک فضای آرام و بدون تنش پیام غدیر به گوش مسلمین جهان برسد چرا که بسیاری از مسلمانان هنوز با پیام غدیر آشنا نیستند.

وی ادامه داد: همان گونه که امام علی(ع) با صبر و بردباری محور وحدت مسلمانان بودند، شیعیان و پیروان ایشان هم باید با صبر و بصیرت بیشترین نقش را در وحدت مسلمین داشته باشند.

رییس بسیج طلاب و روحانیون تهران بزرگ با بیان این که بحمدالله امروز اتحاد در دنیای اسلام بیشتر به چشم می خورد گفت: عوامل آمریکا مانند وهابیت برای ایجاد فتنه در صفوف اسلام تلاش زیادی می‌کنند ولی با کمک پیام غدیر می‌توانیم جلوی ایجاد فتنه را بگیریم.

حجت الاسلام شاهانی روشن کردن تکلیف جامعه اسلامی را از جمله درس ها و عبرت های غدیر خم عنوان کرد و افزود: باید در این خصوص به محوریت جامعه اسلامی که تداوم بخش راه پیامبر اسلام(ص) و ائمه هدی(ع) است توجه داشته باشیم و با تأکید بر محور غدیر یعنی امامت، تشکیل امت اسلامی و صف آرایی مسلمانان در برابر صهیونیسم بین الملل و دشمنان اسلام را جدی بگیریم./956/ت302/ص

ارسال نظرات