۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۴۵۲۵۵
رییس ناحیه شهید باهنر امور مساجد:

با تمسک به قرآن و اطاعت از رهبری جامعه می توانیم راه غدیر را ادامه بدهیم

خبرگزاری رسا ـ‌ ، رییس ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به نقش غدیر در جاودانه شدن اسلام و درس‌ها و عبرت های آن اظهار داشت: غدیر انسان را به سمت اندیشه و تفکر می‌برد تا این که از او نوای بیداری بر‌خیزد و جامعه را هم بیدار کند.
غدير خم

حجت الاسلام محمد هادی غفوری، رییس ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این که اسلام دین جاودانه بشر است بیان داشت: اسلام وقتی جاودانه می شود که مسلمانان امام و امامت داشته باشند و اگر این طور نباشد آن نقش و اثری که انسان باید در زندگی داشته باشد را ندارد.

وی با بیان این‌که انسان باید بداند بدون راهنما و هدایتگر سالم و صالح نمی‌تواند آنچه را که باید بفهمد حاصل کند ابراز داشت: انسان وقتی که تعهد داشته باشد معنا و مفهوم انسانی پیدا می‌کند و وقتی متعهد شد بیدار می شود و لازمه بیداری اسلامی هم این است که انسان ضرورت وجود هدایتگر را بداند.

حجت الاسلام غفوری با بیان این‌که ما امروز در جامعه رهبری قرآن شناس و عامل به قرآن داریم اظهار داشت: امروز با تمسک به قرآن و اطاعت از رهبری جامعه می توانیم راه غدیر را ادامه بدهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: نقش غدیر این است که انسان را به سمت اندیشه و تفکر می برد و یک انسان بیدار می سازد تا این که از او نوای بیداری برخیزد به طوری که جامعه را هم بیدار کند.

رییس ناحیه شهید باهنر مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: هم اکنون استکبار جهانی، دنیا طلبان و خود خواهان برای انحراف غدیر خم در حال توطئه کردن هستند زیرا انسان به وسیله غدیر بیدار می‌شود و می‌تواند بیداری ایجاد کند.

وی با اشاره به روایتی مبنی بر این‌که خدا امیرالمؤمنین(ع) را در روز مباهله به دشمن عرضه کرد و آنها از عداوت خود برگشتند و خدا همین وجود را در روز غدیر خم بر دوستان معرفی کرد اما آنها دشمن شدند گفت: این یک درس بزرگ است که در طول تاریخ اتفاق افتاده است یعنی همان ها که مسلمان بودند و به شیوه اسلامی زندگی می کردند دشمن شدند و در کربلا با امام حسین(ع) جنگیدند و یا در زمان انقلاب اسلامی کسانی بودند که به دلیل رهبری و ولایت در مقابل امام(ره) ایستادند مانند نهضت آزادی، جبهه ملی و مجاهدین خلق که با انقلاب به دشمنی پرداختند./956/ت303/ص

 

ارسال نظرات