۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۵۲۵۸
متولی جامعه علمیه امیرالمؤمنین:

بیداری اسلامی از اثرات و برکات غدیر است

خبرگزاری رسا ـ متولی جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) با اشاره به جایگاه غدیر در جامعه دینی و بهره هایی که ایران از غدیر برده است اظهار داشت: بصیرت محصول بسیار ارزشمند غدیر است و ما باید با تحلیل واقعه غدیر به دنبال کشف حقایق و بصیرت افزایی در خود و جامعه دینی باشیم.
بیداری اسلامی از اثرات و برکات غدیر است

حجت الاسلام محمد رضا کرباسی، متولی جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به این که جامعه دینی در سایه توجه به غدیر می تواند ادعای دینی بودن داشته باشد و عنوان غدیر با حاکمیت خدا و خلیفه خدا در زمین برابری می کند اظهار داشت: عرب بیابان گرد دور از تمدن در سایه ولایت نبوی تا آنجا پیش می رود که آقای جهان می شود و توجه ملت ها را به سوی خودش جلب می کند؛ اگر غدیر که استمرار این حاکمیت است محقق می شد این مسئله تا اوج پیش می رفت.

وی افزود: هم اکنون که از ولایت امیرالمؤمنین(ع) محروم هستیم باید در تربیت انسان های غدیری که طالب حاکمیت غدیر و جانشینان آن باشند کوشش کنیم و این نقش و تأثیر به سزایی در جامعه دینی دارد.

متولی جامعه علمیه امیرالمؤمنین(ع) با بیان این که انقلاب اسلامی و حاکمیت سی و چند ساله ولایت فقیه در جامعه یکی از بهره هایی است که ما در جامعه دینی از غدیر برده ایم بیان داشت: اگر غدیر نبود انقلاب اسلامی تحقق پیدا نمی‌کرد و ولایت فقیه که به دستور امام معصوم(ع) در زمان غیبت در رأس جامعه است در راستای استمرار غدیر است؛ بنابراین غدیر در جامعه دینی امروز نقش ارزشمندی دارد.

حجت الاسلام کرباسی با تأکید بر این‌که بیداری اسلامی ادامه اثرات و فوائد غدیر است ابراز داشت: اگر حقایق و واقعیت های اتفاق افتاده در جهان را مشاهده کنیم می‌بینیم که ریشه در انقلاب اسلامی ایران دارد.

وی با تأکید بر این‌که صدور انقلاب اسلامی ریشه در غدیر خم دارد اظهار داشت: آینده بیداری اسلامی وابسته به غدیر خم است.

استاد حوزه علمیه بصیرت افزایی را یکی از درس های غدیر خم عنوان کرد و گفت: بصیرت محصول بسیار ارزشمند غدیر است و ما باید با تحلیل واقعه غدیر به دنبال کشف حقایق و بصیرت افزایی در خود و جامعه دینی باشیم.

حجت الاسلام کرباسی با اشاره به آیه «یرید الله بکم الیسر و لا یرید بکم العسر» از سوره بقره عنوان داشت: در روایت داریم که منظور از «یسر» در این آیه امیرالمؤمنین(ع) است و اگر ولایت ایشان تحقق پیدا کرده بود تا روز قیامت همه از ولی زمان اطاعت می کردند و هرچه افراد از ولایت فاصله بگیرند و دور شوند، در سختی و مشقت خواهند بود به طوری که تاریخ چهارده قرن بعد از پیامبر(ص) نشان می‌دهد هر جا مخالفت و ضدیت با ولایت علوی بوده عسر و سختی وجود داشته است.

متولی جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) استقامت و پایداری بر حق را درس دیگر غدیر خم دانست و ابراز داشت: امتیاز شیعیان علوی است است که وقتی ولایت را پذیرفتند، بر آن استقامت کردند./956/ت302/ص

 

 

ارسال نظرات