۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۱۴۵۲۶۴
رییس ناحیه علامه طباطبایی امور مساجد:

بیداری اسلامی ثمره غدیر خم است

خبرگزاری رسا ـ رییس ناحیه علامه طباطبایی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به این که انقلاب اسلامی از ثمرات غدیر است و در بیداری اسلامی از این انقلاب الگوبرداری شده است، بیداری اسلامی را ثمره غدیر خم دانست.
حجت الاسلام محسن کرماني، رييس ناحيه علامه طباطبايي مرکز رسيدگي به امور مساجد

حجت الاسلام محسن کرمانی، رییس ناحیه علامه طباطبایی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که با بررسی معارف دینی که خدا در اختیار ما قرار داده است در می‌یابیم که ولایت روح شریعت است اظهار داشت: با توجه به این که خدا انسان را دو بعدی آفریده است و ما ظاهر و باطنی داریم، اعمال ما هم به همین‌گونه است مانند این که تقوا روح روزه است.

وی در ادامه این مطلب بیان داشت: هم اکنون نمازهایی که در عربستان و کشورهای دیگر خوانده می شود از نظر کمی از کشور ما بیشتر است اما دشمنان از نمازهای آنها نمی‌ترسند در حالی‌که از نمازهای جمعه ما هراس و خوف دارند زیرا نمازهای ما روح دارد.

رییس ناحیه علامه طباطبایی مرکز رسیدگی به امور مساجد تصریح کرد:‌ ولایت ثمره غدیر است و باعث حرکت جامعه می شود.

حجت الاسلام کرمانی با اشاره به وقوع بیداری اسلامی در کشورهای منطقه گفت: امت اسلامی به دنبال یک الگو بود و این امر با الگوگیری از انقلاب اسلامی که بر اساس درس های غدیر در ایران تحقق پیدا کرد رخ داد.

رییس ناحیه علامه طباطبایی مرکز رسیدگی به امور مساجد عمل کردن به وظیفه را یکی از درس های غدیر دانست و ابراز داشت:‌ پیامبر اکرم(ص) در بالای کوه صفا و صحرای منا قصد بیان ولایت امام علی(ع) را داشتند اما افرادی با گفتن تکبیر مانع از آن شدند و حتی در جایی قصد ترور ایشان را داشتند و این نشان می دهد که وضعیت در آن زمان نامساعد بوده است اما پیامبر اسلام(ص) به رسالت خود عمل کردند.

حجت الاسلام کرمانی با بیان این که عده ای بعد از رحلت پیامبر(ص) نگذاشتند ولایت در مسیر اصلی خودش قرار بگیرد اظهار داشت: در ثقیفه برخلاف نظر پیامبر اکرم(ص) برای جانشینی ایشان تصمیم گرفتند و انحراف ایجاد کردند و اگر ما هم راه را درست تشخیص ندهیم گرفتار همان انحرافات و مشکلات می‌شویم./956/ت302/ص

ارسال نظرات