۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۱۴۵۲۷۱
مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم:

غدیر خم باید برای عالم بشریت تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) با اشاره به ضرورت جهانی سازی غدیر و ترویج این فرهنگ عظیم اسلامی بیان داشت: باید طبق فرموده امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مسئله غدیر را برای عالم بشریت تبیین کنیم زیرا دشمنان اسلام غدیر را به نحوی پنهان کردند.
حجت الاسلام بني هاشمي مدير حوزه نبي اکرم تهران

حجت الاسلام سید جلال بنی هاشمی لنگرودی، مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: در سال دهم هجرت پیامبر(ص) در حج تمتع که جمعیت زیادی حضور داشتند تمام جزئیات حج مانند چگونگی محرم شدن و طواف را بیان کردند.

وی در ادامه با اشاره به آیه 67 از سوره مبارکه مائده ابراز داشت: وقتی خدا در این آیه از پیامبر اکرم(ص) می‌خواهد تا آنچه بر او نازل کرده را بیان کند و از آیه این برداشت می شود که اگر این کار را انجام ندهی تمام زحمات 23 ساله از بین می رود و از طرف دیگر هم به پیامبر(ص) دلداری می‌دهد که خداوند تو را حفظ می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) با تأکید بر این که ولایت یک مسئله عقلانی و خردی است به این معنا که اگر بزرگ خانواده می‌خواهد برود، بزرگ دیگری را جایگزین می گذارد اظهار داشت: آیا عقل این را می پذیرد که پیامبر اسلام(ص) برای خود جانشین تعیین نکند؟

حجت الاسلام بنی هاشمی با بیان این که در روز غدیر خم همه صد و بیست هزار نفر نظاره گر آن صحنه بودند و دیدند که پیامبر(ص) دست امیرالمؤمنین(ع) را بالا گرفت و مسئله ولایت و وصایت ایشان را برای همه مردم اعلام فرمود تصریح کرد: در روز غدیر افرادی که بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) ادعای خلیفه گری کردند، بر ولایت امام علی(ع) صحه گذاشتند اما متأسفانه پس از آن این مسئله را منحرف کردند.

وی با اشاره به این که هر انسان آزاد اندیش و مسلمان واقع بین ضرورت جهانی سازی غدیر را درک می‌کند تأکید کرد: بنابراین باید به گسترش این فرهنگ عظیم اسلامی اهمیت فراوانی بدهیم چرا که خدا غدیر را معادل 23 سال رسالت پیامبر اسلام(ص) دانسته است و غدیر نتیجه زندگی انسانی است.

مدیر مدرسه علمیه نبی اکرم(ص) با تأکید بر این که هدف و مقصد غدیر مسئله ولایت است اظهار داشت: با توجه به انحرافی که از بدو تاریخ در اسلام به وجود آمد و اختلافاتی را بین فرق اسلامی به وجود آورد باید طبق فرموده امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری مسئله غدیر را برای عالم بشریت تبیین کنیم زیرا دشمنان اسلام غدیر را به نحوی پنهان کرده‌اند.

حجت الاسلام بنی هاشمی انقلاب اسلامی را منشأ بیداری اسلامی در کشورها دانست و ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران در نهایت به مسئله غدیر بر می‌گردد.

وی در پایان بیان داشت: باید همه حول یک محور اتحاد داشته باشیم و عامل به قرآن و احکام الهی باشیم./956/ت302/ص

ارسال نظرات