۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۱۴۵۳۰۶
مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی:

روش زندگی بزرگان حوزه برای ترویج سبک زندگی اسلامی تبیین شود

خبرگزاری رسا _ مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با بیان این‌که فلسفه ناب شیعه بهترین الگو برای سبک زندگی اسلامی است، تبیین روش زندگی بزرگان حوزه را در این زمینه ضروری دانست.
محمدباقر خراساني

محمدباقر خراسانی، مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تشریح فعالیت‌های این مجمع پرداخت و گفت: یکی از فعالیت‌های مجمع آموزشی و پژوهشی حکمت اسلامی ترویج سبک زندگی اسلامی است.

وی ادامه داد: هر چند مجمع به صورت مستقیم در این زمینه فعالیتی ندارد، اما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی‌ بر ترویج سبک زندگی اسلامی، فعالیت های خود را در راستای تحقق فرمایشات ایشان، برنامه ریزی کرده است.

مدیر اجرایی مجمع حکمت اسلامی ابراز داشت: این مجمع در تلاش است تا فلسفه اسلامی را با زندگی روزمره مردم پیوند داده تا مردم بتوانند در زندگی مادی خود از فلسفه بهره‌مند شوند.

خراسانی با اشاره به این‌که معرفی فلسفه ناب شیعه بهترین الگو برای ترویج سبک زندگی اسلامی است، اظهار داشت: چنانچه فلسفه شیعی که همان فلسفه وارد شده در قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص) است برای مردم معرفی شود، الگوی جامع و کامل برای زندگی آن‌ها خواهد بود.

وی اضافه کرد: متأسفانه به سبب غفلت و بی‌توجهی به سبک زندگی اسلامی، نه تنها از ماهیت و هویت سبک زندگی اسلامی دور شده ایم، بلکه گرفتار زندگی مادی غرب هستیم.

مدیر اجرایی مجمع حکمت اسلامی با رد تفکر برخی افراد مبنی‌بر نبود برنامه مناسب برای همه ابعاد زندگی مادی و معنوی از سوی اسلام، بیان داشت: پیروی از برنامه‌های اسلام سبب موفقیت در زندگی مادی شده و سعادت اخروی را نیز در پی‌خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر سبک زندگی بزرگان دین را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که آن‌ها افزون‌بر موفقیت در زندگی مادی، خدمات زیادی برای دیگر افراد داشته و با خلق آثار سبب سعادت آن ها نیز شده‌اند و این به سبب پیروی از سبک زندگی اسلامی است.

خراسانی، تبیین روش زندگی بزرگان دین مانند امام خمینی(ره)، علامه طباطبایی و علمای حاضر مانند حضرت آیت‌الله جوادی و آیت الله مصباح یزدی را از دیگر راه‌های ترویج سبک زندگی اسلامی عنوان کرد.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی، آمیختن فلسفه اسلامی با علوم انسانی را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این مجمع خواند و خاطرنشان کرد: متأسفانه امروزه علوم انسانی برگرفته شده از علوم غربی است و به همین منظور زندگی افراد تنها با زندگی مادی گره‌خورده است.

وی تصریح کرد: اگر علوم انسانی در جامعه با فلسفه اسلامی آمیخته شود، محتوای زندگی مردم از زندگی غربی جدا شده و به سبک زندگی اسلامی برمی‌گردد./993/ت302/ی

ارسال نظرات