۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۴۵۳۱۰
امام جمعه آذرشهر:

فلسفه غدیر رمز سعادت دنیوی و اخروی بشریت است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام قره‌سیدی گفت: غدیر پایگاه مهم تفکر مکتب تشیع و چراغ راهی برای سعادت دنیوی و اخروی بشریت است.
عدير غدير، جشن عيد غدير

 

حجت الاسلام میرعلی اکبر قره سیدی، امام جمعه آذرشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آذرشهر با تأکید بر تأمل و تعمق در فلسفه واقعه غدیرخم اظهار داشت: مهم ترین مسأله جامعه اسلامی رهبری الهی است و علت اینکه عید غدیر، عیدالله الاکبر نامیده شده به خاطر اهمیت مسأله ولایت امیرالمومنین(ع) است.

 

وی با تأکید بر این‌که ولایت حضرت علی(ع) در روز غدیر از سوی خداوند متعال و به وسیله پیامبر اکرم(ص) تثبیت شد، خاطرنشان کرد: غدیر نشانه آن است که جهان بی هدف و بیهوده آفریده نشده است؛ فلسفه غدیر و تبیین مسأله ولایت امیرمؤمنان این است که انسان با تبعیت از امام خود به کمال حقیقی و قرب الی الله برسد.

 

حجت الاسلام قره‌سیدی ادامه داد: پیامبر خاتم در بازگشت از سفر حج در صحرای غدیر خم به امر پروردگار، رسالت پیامبری خود را تکمیل و علی (ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد، پیام فرهنگی و اعتقادی عید غدیرخم در راستای سعادت دین و دنیای انسان ها و تکامل روحی و سلامتی فکری، روانی و جسمی جوامع بشریت است.

 

وی بر لزوم داشتن بصیرت و آگاهی کافی برای شناخت موضوع غدیر خم تاکید کرد و گفت: پیامبر اسلام در 23 سال رسالت خود بشریت را از جهل و نادانی به سوی خداشناسی و عمل به احکام الهی هدایت کرد و به امر پروردگار نمی خواست بعد از رحلت، عالم بشریت بدون رهبر و امام معصوم بماند.

 

حجت الاسلام قره‌سیدی غدیر را زیربنای فکری شیعه دانست و افزود: غدیر پایگاه مهم تفکر مکتب تشیع و چراغ راهی برای سعادت دنیوی و اخروی بشریت است، از این‌رو اگر ادعا داریم که پیامی جهانی برای عالم داریم، ابتدا باید حقیقت غدیرخم را به بشریت تبیین کنیم.

 

امام جمعه آذرشهر تصریح کرد: عید غدیر فرصتی برای تببین ضرورت و اهمیت بحث ولایت فقیه در تداوم غدیرخم است، همگان در جامعه اسلامی باید شکرگزار این عید بزرگ الهی باشند و اهمیت آن را درک کنند، چراکه مهمترین برکت غدیرخم در نظام اسلامی ایران رهبری و ولایت فقیه بوده است.

 

وی با بیان این‌که بایستی اصل ولایت امیرالمومنین(ع) با ادله نقلی، عقلی و منطقی پیگیری شود، تصریح کرد: تبیین ضرورت مسأله امامت و ولایت زمینه ساز وحدت بیش از پیش مسلمانان و همگرایی و در نهایت محبت امت اسلامی به یکدیگر و کم شدن فاصله ها و تفرقه‌ها خواهد بود.

 

حجت الاسلام قره‌سیدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که خط سیر رهبری جامعه اسلام در غدیر خم ترسیم شد، گفت: نگاهی به تاریخ مشخص خواهد کرد که پیروزی انقلاب اسلامی با تمسک به فلسفه ولایت و غدیر محقق شده است، ملت ایران در طول سه دهه گذشته با آگاهی از اهمیت رهبری ولایت فقیع به وحدت و همدلی رسیدند و اجازه ندادند مشابه تفرقه بعد از غدیر تکرار شود./935/ت302/س

ارسال نظرات