۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۴۵۳۱۱

بازدید آیات مکارم شیرازی و سبحانی از دارالقرآن علامه طباطبایی

خبرگزاری رسا ـ حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی با حضور در بیت قدیمی مرحوم علامه طباطبایی از دارالقرآن این مفسر برجسته قرآن کریم بازدید کردند.
بازديد آيات مکارم شيرازي و سبحاني از دارالقران علامه طباطبايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی و جعفر سبحانی از مراجع تقلید همزمان با عید سعید غدیر از دارالقرآن علامه طباطبایی مفسر برجسته قرآن کریم و صاحب المیزان بازدید کردند.
 
بر اساس این گزارش، این دو مرجع تقلید تاسیس و راه اندازی دارالقرآن علامه طباطبایی را اقدامی ارزنده و شایسته تقدیر ارزیابی و از تلاش های دست اندرکاران و مسؤولان این دارالقرآن قدردانی کردند.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در سخنانی با تقدیر از تلاش ها و خدمات علمی و قرآنی علامه طباطبایی تاکید کرد: این مرکز باید در آینده برنامه های جدی درسی، پژوهشی و تحقیقاتی و همچنین نشریاتی برای احیا و ترویج اندیشه های علامه داشته باشد.
 
این مرجع تقلید احیای نام علامه طباطبایی را بسیار پسندیده ارزیابی کرد و گفت: آثار و دست نوشته های حضرت آیت الله علامه طباطبایی باید احیا و نگهداری شود.
 
حضرت آیت الله سبحانی نیز در سخنانی با ابراز خرسندی از تشکیل دارالقرآن علامه طباطبایی، بیت علامه طباطبایی را مصداق آیه شریفه فی بیوت اذن الله ان ترفع دانست.
 
این مرجع تقلید علامه طباطبایی و تفسیر ماندگار المیزان را مایه افتخار جهان اسلام توصیف و بر ضرورت برنامه ریزی دست اندرکاران دارالقرآن آن مفسر برجسته قرآن کریم بر احیای تمام آثار ایشان تاکید کرد.
 
در ابتدای این بازدید نیز مرتضی نجفی قدسی مسؤول دارالقرآن علامه طباطبایی گزارشی از اهداف تاسیس این مرکز ارائه کرد.
 
وی تاکید کرد: دارالقرآن علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان روز پنج شنبه 25آبان ماه با حضور مراجع تقلید و علما رسما افتتاح خواهد شد./924/پ202/ج
ارسال نظرات