۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۱۴۵۳۱۷

برگزاری مراسم جشن عید غدیر با حضور مراجع تقلید و علما

خبرگزاری رسا ـ در سالروز عید سعید غدیر خم مراسم جشن و سرور با حضور علما و اقشار مختلف مردم در بیوت و دفاتر مراجع تقلید برگزار شد.
عدير غدير، جشن عيد غدير
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با فرا رسیدن سالروز عید سعید غدیر خم مراسم جشن و سرور با حضور مراجع تقلید، علما و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
مراسم جشن عید غدیر در دفاتر حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، سید موسی شبیری زنجانی و عبدالله جوادی آملی، موسوی اردبیلی، آیت الله علوی گرگانی و سایر علما برگزار شد.
در این مراسم ها که با حضور علما، طلاب، روحانیان، مسؤولان و اقشار مختلف مردمی برگزار شد، سخنرانان به بیان اهمیت غدیر و تبیین فضائل و مناقب امام علی(ع) پرداختند و عمده مشکلات جهان اسلام را ناشی از انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر(ص) ارزیابی کردند.
همچنین همزمان با عید سعید غدیر شماری از طلاب حوزه های علمیه به دست مراجع تقلید و علما ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند. 
مراسم عمامه گذاری امروز با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و نوری همدانی و آیت الله علوی گرگانی در دفاتر آنان برگزار شد و علما برای طلابی که مفتخر به پوشیدن لباس مقدس روحانیت شدند آرزوی توفیق کردند. 
شب گذشته نیز شماری از طلاب حوزه علمیه به دست حضرت آیت الله جوادی آملی ملبس به لباس روحانیت شدند.
این گزارش حاکی است، ‌مراسم جشن عید غدیر امروز در حرم کریمه اهل بیت(ع)، مسجد مقدس جمکران، مدارس علمیه، اماکن متبرکه، مساجد و حسینیه ها برگزار شد. 
بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر مراسم خطبه خوانی غدیر در فضایی روحانی و معنوی با حضور زائران و مجاوران کریمه اهل بیت(ع) در حرم مطهر برگزار شد./924/پ203/ج
ارسال نظرات