۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۴۵۳۲۴

اجرای برنامه‌های متنوع عید غدیر در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ همزمان با عید سعید غدیرخم و برگزاری ویژه برنامه های مختلفی در سراسر استان آذربایجان شرقی غرق در شور و شعف است.
عدير غدير، جشن عيد غدير

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با عید سعید غدیرخم خیابان ها، مساجد، بازار و محلات مختلف تبریز آذین بندی شده و میزبان خیل دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت است، امروز آذربایجان شرقی در شور و شعف ولایت مولایش غرق شده است.

بنا بر این گزارش، شب گذشته و از صبح امروز ویژه برنامه های مختلفی در سراسر استان برگزار می شود که همه پیام عشق و اخلاص مردم ولایت مدار آذربایجان به ویژه تبریز را نسبت به اسلام و قرآن، پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به دنبال دارد.

مردم آذربایجان شرقی طبق سنت دیرینه عید غدیر را عید سادات می دانند و از نخستین ساعات امروز به دیدار سادات می روند و با خواندن عقد اخوت، وحدت و یکدلی خود را به نمایش می گذارند، اروز جوانان تازه داماد و نوعروسان عید غدیر را بهترین فرصت برای برگزاری ازدواج خود می دانند و راهی خانه بخت می شوند.

بر اساس این گزارش، مؤسسه خیریه جان نثاران اباعبدالله حسین (ع) نیز 202 سرویس جهیزیه همزمان با عید سعید غدیر از سوی خیران به نوعروسان تبریزی اهدا کرد که هریک از این جهیزیه ها شامل 40 قلم کالا از جمله فرش، یخچال و اجاق گاز به ارزش 45 میلیون ریال بوده است.

جهیریه های اهدایی با تأسی از شیوه و سیره علوی شبانه به نوعروسان نیازمند تحویل داده می شود. این بیست و هشتمین کاروان جهیزیه است که به نوعروسان تبریزی اهدا می شود.

امروز دوازدهمین جشنواره شعر غدیریه شمال غرب کشور نیز با معرفی نفرات برتر در شهرستان بناب به کار خود پایان داد. برای این جشنواره از 13 استان کشور 230 قطعه شعر ارسال شده بود که از این تعداد 157 شعر به زبان فارسی و بقیه به زبان ترکی سروده شده بود.

امسال به میمنت دوازدهمین دوره این جشنواره و به نیت امام دوازدهم، بخش شعر انتظار به جشنواره افزوده شده بود که با استقبال خوب شعرا مواجه شد. در این جشنواره یک روزه پس از رقابت شعرا که از 45 شهر شرکت کرده بودند، برگزیدگانی از شهرهای بناب، تبریز، ملکان، میاندوآب، هشترود، مرند، زنجان، تکاب و آذرشهر تجلیل شدند.

گفتنی است، فردا به مناسبت عید سعید غدیرخم مراسم عمامه‌گذاری 40 نفر از طلاب مدارس علمیه حضرت ولی‌عصر(عج)، طالبیه و سفیران هدایت در تالار علامه امینی مرکز مدذیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی نیز برگزار خواهد شد./935/پ202/س

ارسال نظرات