۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۴۵۳۷۴

برنامه‌های مساجد با محوریت روحانیت اجرایی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: برنامه‌های فرهنگی، دینی و قرآنی مساجد بایستی با محوریت و زیرنظر روحانی امام جماعت برگزار شود.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی امروز در گردهمایی ائمه جماعات، هیأت امنای مساجد، قاریان و حافظان قرآن شهرستان شبستر اظهار داشت: استفاده از ظرفیت موجود در مساجد استان در عرصه‌های تربیتی و عقیدتی ضرورتی انکارناپذیر است.


وی خاطرنشان کرد: روحانیان با بهره مندی از شیوه های صحیح مدیریت می توانند نسبت به ایجاد تعامل و همکاری در بین اهالی مسجد و جذب بیشتر آنها به سمت این مکان مقدس اقدام کنند، باید با سعی و تلاش در راستای احیای جایگاه اصلی مساجد همت گماشت، که در این میان روحانیان و ائمه جماعات نقش محوری و تاثیرگذار بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که برنامه‌های فرهنگی، دینی و قرآنی مساجد بایستی با محوریت و زیرنظر روحانی امام جماعت برگزار شود، افزود: روحانیان به عنوان نقطه قابل اتکا و پشتوانه معنوی و ارزشی انقلاب اسلامی در تربیت نسل آینده نقشی بسیار ارزنده بر عهده دارند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که روحانیان باید امروز پاسخگوی شبهه‌پراکنی و مفاهیم القایی رسانه‌های غربی باشند، گفت: دشمنان در راستای جنگ نرم علیه مرزهای عقیدتی نظام اسلامی، سرمایه گذاری کلانی برای شبهه افکنی و انحراف جوانان ایرانی در فضای مجازی گذاشته اند.

 

وی خواستار احیای جایگاه اصلی مساجد از سوی روحانیت و ائمه جماعات شد و ادامه داد: کارکرد مساجد تنها برای برگزاری مراسم ختم نیست بلکه این مراکز محوری به منظور انجام امور فرهنگی و ترویجی است که این جایگاه باید با محوریت روحانیت احیا شود.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این‌که دشمنان به دنبال بی‌هویتی جوانان ایرانی هستند، تصریح کرد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه ولایت را هدف گرفته و می‌خواهند با تضعیف این جایگاه ارتباط مردم با ولایت و امامت را قطع کنند، از این رو آنان با گسترش برخی افکار می‌خواهند مسیر را از مسیر ولایت به انحراف بکشانند.

 

وی با بیان این‌که ائمه جماعات مساجد باید با برنامه‌ریزی مناسب جهت برگزاری برنامه‌‌های متنوع دینی و فرهنگی زمینه جذب بیشتر جوانان به سمت مسجد را فراهم کنند، ادامه داد: ارتباط مناسب و تنگاتنگ با نوجوانان و جوانان می‌تواند سبب حضور بیشتر آنها در مساجد شود./935/پ202/ب

ارسال نظرات