۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۴۵۴۵۴
نکوداشت فقیه متأله(12)؛

آیت الله تحریری: آبشخور عرفان آیت الله قاضی غدیر و ولایت بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم گفت: حقیقت آن است که مرحوم سیدعلی آقاقاضی به یقین نائل شد، چون از پیروان راستین غدیر بوده، عارفی که سیر و سلوکش را بر پایه معارف قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت بنیان نهاد.
تحريري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محمدباقر تحریری، استاد حوزه علمیه قم، امروز پانزدهم آبان در کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعلی‌آقا قاضی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز در حال برگزاری است، اظهار داشت: راه و روش زندگانی آن بزرگان حقایقی را برای ما استخراج می کند که انتهایش قرب الهی و سعادت دنیوی و اخروی است.

 

وی خاطرنشان کرد: بشر با فطرت توحیدی خود عهد و پیمان عبودیت بسته است که عده‌ای صادقانه این عهد را محقق کردند، مرحوم قاضی طباطبایی با درک حقیقت بندگی به عالی‌ترین مرتبه عبودیت که همان رسیدن شهود حقیقت توحید است، رسید.

 

آیت الله تحریری افزود: معرفت، یقین را به دنبال دارد و وقتی بنده به مرحله یقین رسید، دیگر باکی ندارد، حقیقت آن است که مرحوم قاضی به یقین نائل شد، چراکه از پیروان راستین غدیر بوده، عارفی که سیر و سلوکش را بر پایه معارف قرآنی و اهل بیت عصمت و طهارت بنیان نهاد.

 

این استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که رسیدن به اوج معرفت بدون زحمت نمی شود، تصریح کرد: آیت الله قاضی(ره) در جهاد با هواهای نفسانی و شیطانی و برای رسیدن به حقیقت با گام استوار و توسل عمیق به اولیای الهی قدم برداشت.

 

وی با بیان این‌که مرحوم قاضی با یک نظام تربیتی الهی، مسیر زندگانی خود را تعریف کرده بود، خاطرنشان کرد: ثمره حیات طیبه مرحوم  مرحوم قاضی، تربیت شاگردان مهذب، فاضل و گرانقدری بود که نمونه آن علامه طباطبایی بوده است.

 

آیت الله تحریری با اشاره به این‌که از دیدگاه عرفایی چون قاضی طباطبایی دنیا و آخرت یکی است، گفت: اگر امروز طالبان خدای متعال دور هم جمع شده اند تا از شخصیت هایی که به حقایق رسیده اند، تجلیل کنند، بایستی چنین عارفی را الگویی برای زندگی خود قرار دهند./935/پ202/س

ارسال نظرات