۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۱۴۵۴۵۶
آیت‌الله علوی گرگانی:

نظام اسلامی مصداق بارز حکومت الهی است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی گفت: نظام اسلامی به عنوان یک حکومت شیعی، مصداق بارز حکومت الهی است و با وجود قدرتی که دارد تا کنون به هیچ کشوری حمله نکرده و همیشه به دنبال صلح و آرامش است.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به واقعه غدیر، گفت: با وجود دو شاهد بسیاری از مشکلات مردم در جامعه حل می‌شود در واقعه غدیر با وجود 120 هزار شاهد حق حضرت علی(ع) برای ولایت پایمال شد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با انتقاد از کسانی که شیعیان را به دنبال تصاحب حکومت و زورگویی می‌دانند، ابراز کرد: یکی از وظایف اصلی شیعیان این است که این تفکر غلط ناشی از عصر جاهلیت را از بین ببرند.
آیت‌الله علوی گرگانی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک حکومت شیعی، مصداق بارز حکومت الهی دانست و اظهار کرد: کشور اسلامی ایران با وجود قدرتی که دارد تا کنون به هیچ کشوری حمله نکرده و همیشه به دنبال صلح و آرامش است.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: نظام اسلامی به دنبال کشور گشایی و زورگویی نیست بلکه به دنبال ترویج مبانی دینی و آگاهی بخشی مردم جهان است.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که مردم جهان به دنبال مسیر صحیح و حقیقت هستند، وظیفه روحانیت را در این باره سنگین ارزیابی کرد و گفت: روحانیت باید معارف دینی و الهی را به مردم سراسر جهان عرضه کنند.
وی با اشاره به آیات قرآن یکی از  وظایف اساسی روحانیت را تبیلغ دانست و ابراز کرد: روحانیت نباید نسبت به جامعه و مردم بی تفاوت باشند و با توجه به وظیفه تبلیغی خودشان مردم را انذار کنند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تبیین سیره و راه حضرت علی(ع) را از دیگر وظایف روحانیت برشمرد و اظهار کرد: خداوند مسیر صحیح را نشان داده و انسان با پیروی از مکتب اهل بیت(ع) می‌تواند به بهترین شکل در این مسیر حرکت کرده و از راه‌های انحرافی این مسیر مصون بماند.
وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن یکی از راه‌های جذب افراد بی اعتقاد به مبانی دینی را محبت و صبر ذکر کرد و گفت: اگر در مواجهه با افراد بی دین به مقدسات او اهانت کنیم او نیز به مقدسات ما جسارت خواهد کرد؛ بهترین راه این است که آنها را با برخورد مناسب به راه حق هدایت کنیم.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان به دست آوردن تقوای الهی را در گرو تبلیغ و تبیین دین اسلام دانست و خاطرنشان کرد: کسانی که مردم را به مسیر مستقیم و مکتب اهل بیت(ع) دعوت می‌کنند به رحمت و تقوای الهی نزدیک می‌شوند./927/پ202/ج
ارسال نظرات