۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۱۴۵۴۵۷
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر:

با نگاه عمیق بین المللی تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت پیشرفت و شکوفایی تبدیل کنیم

خبرگزاری رساـ آیت الله صفایی بوشهری با تأکید بر این که اگر خواستار پیشرفت در عرصه‌های بین المللی و فضای همه جانبه توسعه و پیشرفت در عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستیم باید با برنامه ریزی دانش بنیان و شتاب کارشناسانه، ضعف ها و کمبود ها را جبران کنیم، گفت: باید با نگاه عمیق بین المللی تهدیدها و تحریم‌ها را به فرصت و موقعیت پیشرفت و شکوفایی تبدیل کنیم.
آيت الله غلامعلي صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، پیش از ظهر امروز در دیدار مدیر عامل و مسؤولان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به این که امروز نگاه جهان یک نگاه دو سویه است، اظهار داشت: اگر خواستار پیشرفت در عرصه‌های بین المللی و فضای همه جانبه توسعه و پیشرفت در عرصه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستیم باید با برنامه ریزی دانش بنیان و شتاب کارشناسانه، ضعف ها و کمبود ها را جبران کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، دومین عامل توسعه و پیشرفت را ایجاد فضای رقابتی در عرصه‌های مختلف بین الملی دانست و گفت: رسیدن به مرجعیت در بسیاری از امور استراتژیک مانند فناوری نانو، بیوشیمی، بیو تکنولوژی در افق نه چندان دور از ضروریات امروز ایران است.

امام جمعه بوشهر در ادامه تنظیمِ تولید متناسب با شرایط ملی و فراملی، ایجاد فراورده‌های ثروت زا، تقویت صنایع پایین دستی و تقویت حوزه شناسایی، اکتشاف، استحصال با آخرین سیستم های مدرن و پالایش و ذخیره سازی انرژی و گسترش حوزه نفت از فضای ملی به فضاهای بین المللی را از جمله ملزومات کنونی در بخش نفت و گاز خواند.

وی با بیان این که عدم وجود برنامه مناسب سبب لطمه خوردن و تهدید محور شدن اقتصاد خواهد شد، تصریح کرد: اقتصاد بر مبنای دانش با فرصت یابی و فرصت سازی می تواند تهدیدها را به موقع شناسایی کرده و در پی برطرف کردن و تبدیل آن به فرصت برآید.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری بیان خاطر نشان کرد: باید با نگاه عمیق بین المللی در عرصه نفت، تهدیدها و تحریم‌ها را پیش بینی کرده و در این مواقع افزون بر یافتن راه برون رفت از تهدیدها، از آن‌ها برای خود فرصت و موقعیت پیشرفت و شکوفایی ایجاد کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین مدیریت، برنامه ریزی و دانش را سه اصل مهم در افزایش تولید دانست و با بیان این که نگاه مقام معظم رهبری به صنعت نفت بر مبنای کارشناسی دانش بنیان، تولید عالی، مدیریت کارآمد و بارزگانی بهینه، جهت افزایش رفاه و ثروت داخلی است و ابراز داشت: جدیت تلاشگران در عرصه نفت که سبب سربلندی و موفقیت نظام خواهد شد، قابل تجلیل و قدردانی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان سخنان خود با استناد به گزارشات وزارت نفت و کمیسون انرژی مجلس و شرایط حاکم درون استانی، میزان رضایتمندی از مجموعه مدیران و فعالان عرصه نفت در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را مطلوب عنوان کرد و از این مهم به عنوان توفیق و آغاز راه خدمت گذاری به مردم یاد کرد. /9454/پ102/ج

ارسال نظرات