۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۴۵۵۱۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

احیای فریضه امر به معروف تهاجم فرهنگی دشمنان را بی اثر می کند

خبرگزاری رسا ـ خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در اسلام، گفت: در اجرای این فریضه مهم دینی باید عمل و گفتارمان یکی باشد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، با تأکید براین که در فریضه امر به معروف و نهی از منکر، باید عمل و گرفتارمان یکی باشد، گفت: امروز دغدغه اساسی در این فریضه مهم دینی مسأله تبلیغ است و از آن مهم تر نیز در این امر الهی، مسأله گفتار و تذکر است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که اگر گفتار جدا از عمل باشد، نه تنها تأثیر مثبتی ندارد، بلکه به ضد خودش تبدیل می شود، افزود: اگر ما در این امر مهم تبلیغ می کنیم، مردم باید رفتار و اعمال ما را با مصادیق امر به معروف و نهی از منکر ببینند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر، بسته و محدود نیست و از نظر شرع مقدس اسلام، آن چه را که عقل بشری و شرع، امری مفید می داند می توانیم به عنوان معروف و آن چه را که مضر می داند، به عنوان منکر نام ببریم.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه گلستان افزود: در مسأله امامت نیز، تطابق رفتار و گفتار رمز موفقیت بود و معصومین (ع) برای از بین بردن اختلاف بین فرق اسلامی وارد شدند و رفتار و گفتارشان یکی بود.

 

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: در این خصوص همه ما باید در ابتدا خود را ببینیم که تا چه میزان به مسأله امر به معروف و نهی از منکر، عمل می کنیم و سپس آن را در بین مردم، بسط و گسترش دهیم.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه والایی در ادبیات دینی دارد و در روایات اسلامی تاکید شده که اگر این فریضه الهی اجرایی شود سایر احکام الهی هم اجرا خواهد و انجمن اسلامی به عنوان یک تشکل اسلامی باید در این مسیر تلاش بیشتری کند.

 

وی یکی از راه‌ های مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر باید به یک ارزش مهم در جامعه تبدیل شود، تصریح کرد: همه متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی در برابر احیای این فریضه مهم الهی وظیفه دارند.

 

امام جمعه گرگان خطاب به مدیران گفت: در این شرایط گرانی که عرصه برای مردم تنگ شده، باید دید امر به معروف و نهی از منکر چه میزان بر مردم اثر می گذارد و از سوی دیگر در ادارات، نوع رفتار و برخورد با ارباب رجوع، می تواند در بسط و گسترش این فرهنگ، کمک کند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان یادآور شد: اختلاف قوا می تواند در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، مانع ایجاد کند و اگر مسوولان به نوعی با هم اختلاف دارند، خود مانع بسط این امر الهی می شود و اگر با هم در فضای مهربانی و صمیمیت کار کنند، اثر بیش تری خواهد گذاشت./950/پ202/ج

ارسال نظرات