۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۱۴۵۵۵۸

برگزاری سومین همایش از سلسله همایش‌های ائمه جماعات مشهد

خبرگزاری رسا ـ سومین همایش آموزشی ائمه جماعات، هیئات امنا و فرماندهان پایگاه بسیج مساجد مناطق مشهد سومین جلسه برگزار شده و طی آن ائمه جماعات مساجد با هم به تبادل اطلاعات پرداخته‌اند.
برگزاری سومین همایش از سلسله همایش‌های ائمه جماعات مشهد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، سلسله همایش‌های آموزشی ائمه جماعات، هیئات امنا و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد مناطق مختلف مشهد در حال برگزاری است که تاکنون دو جلسه از آن برگزار شده و طی آن ائمه جماعات مساجد مختلف ضمن دیدار با یکدیگر و شناخت ائمه جماعات منطقه خود، به ارائه گزارش و بیان عملکرد پرداخته‌اند.
 
بنابر این گزارش، جلسه مساجد مناطق 8 و 1 مشهد نیز شامگاه 15 آبان با سخنرانی آیت‌الله محمدرضا دهشت، استاد حوزه و دانشگاه در مسجد قبای مشهد برگزار شد و طی آن ائمه جماعات برخی مساجد این مناطق به بیان عملکرد مسجد خود و تبادل اطلاعات با دیگر ائمه جماعات پرداختند.
 
حجت‌الاسلام باتقوا، امام جماعت مسجد حضرت ابراهیم، با بیان این‌که صبر و حوصله از نکات مهمی است که ائمه جماعات باید به آن توجه داشته باشند، گفت: ممکن است هرکدام از نمازگزاران پیشنهادی داشته باشند که با نظرات هیأت امنا و امام جماعت موافق نباشد، پس باید با سعه صدر با این موارد برخورد کرد و با روی خوش شرایط جذب نمازگذاران را فراهم نمود.
 
محمد محرابی از مسجد هجرت نیز با انتقاد از کوتاهی برخی مساجد در امور خواهران، اظهار داشت: همواره نیمی از نمازگزاران را خواهران تشکیل می­دهند که متأسفانه در برخی مساجد شاهد کوتاهی در ارائه خدمات و امور قسمت خواهران هستیم، همچنین عدم مشارکت و اعمال نظر خواهران در امور مساجد نیز از موارد قابل اشاره است.
 
حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی واعظ، مسؤول مناطق و شهرستان‌ها امور مساجد نیز در سخنانی با اشاره به معنای کلمه «صراط» در نماز گفت: منظور از صراط، راهی است که از طریق آن می‌توان به خدا رسید که به دو صراط تقسیم می‌شود که یکی در دنیا و یکی در آخرت است و صراط در دنیا، امام است که به وسیله او می‌توان در راه شناخت خدا قرار گرفت و به بهشت خدا رسید؛ اما هرکس امام خود را نشناسد، دچار لغزش شده و به جهنم خواهد رفت.
وی در توضیح اهمیت نماز در مساجد عنوان داشت: اولویت کار مسجد، نماز است و انجام هرکاری که در منافات با نماز باشد در مسجد مجاز نیست، اما تنها کارکرد مسجد از صدر اسلام تا امروز نیز نماز نبوده، در مساجد همیشه کلاس درس بوده و همچنین مباحث سیاسی ـ ‌اجتماعی مطرح می‌شد و ده‌ها کار دیگر که البته باید با برنامه باشد و منافاتی با مسجد نداشته باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سفر اخیر خود به بجنورد فرمودند«ما در کارهای فردی خوب عمل می‌کنیم، اما کار جمعی را یاد نگرفته‌ایم»، این بیان اشاره مستقیم به تعامل و اعتماد منطقی بین امام جماعت و نمازگزار دارد که با برنامه‌ریزی، هدف گزاری، نظارت و دقت و با جلب اعتماد مردم، به خوبی می‌توان کارهای مفیدی انجام داد./932/پ202/س
ارسال نظرات