۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۱۴۵۵۶۱
عضو انجمن کتابخانه های عمومی قم:

کتاب لازمه جامعه جوان در مسیر پیشرفت و بالندگی است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای اسلامی استان قم کتابخوانی را بسترساز خلاقیت و تولید فکر دانست و گفت: کتاب لازمه یک جامعه جوان در مسیر پیشرفت و بالندگی است.
کتاب
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی قم، محمدرضا باقرپناهی، عضو انجمن کتابخانه های عمومی قم گفت: این تفکر باید در جوانان و نسل جوان جامعه ما نهادینه و تبیین شود که با عدم مطالعه خود را دچار خودتحریمی نکنند و این محدودیت را بر خود تحمیل نکنند.
وی با تأکید بر ایجاد و تأمین الزامات و امکانات برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، افزود: مسؤولان باید در برنامه ریزی های کلان خود به این امر توجه داشته باشند و از آن دیدگاه تصمیمات لازم را به صورت سالانه اتخاذ کرده و برنامه ریزی کنند.
عضو انجمن کتابخانه های عمومی قم خاطر نشان کرد: مسؤولان امر باید تبیین فرهنگ مطالعه را در اولویت های کار فرهنگی خود قرار دهند و با توجه به میزان هجمه های فرهنگی دشمن برای مبارزه با این تهاجمات باید جوانان را به کتاب خوانی تشویق کرد.
باقرپناهی در ادامه با تأکید بر تامین اعتبارات لازم در این بخش، افزود: این نهاد برای ایفای نقش و رسالت خود نباید از لحاظ اعتباری به سازمان و نهاد دیگری وابسته باشد بلکه باید بتواند خود به صورت مستقل در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.
وی کتاب را جز لاینفک و ضروری فرهنگ مردم و خانواده ها عنوان کرد و افزود: جامعه زنان در زمینه ترویج و تببین فرهنگ مطالعه می توانند نقش موثری ایفا کنند.
عضو انجمن کتابخانه های عمومی قم در بخش دیگر سخنان خود کمبود فضاهای کتابخانه ای را از مشکلات موجود در این زمینه در استان قم برشمرد و اظهار داشت: فضاهای مناسب برای مطالعه در این استان کم است.
وی برای جبران مشکل کمبود فضا پیشنهاد داد که ساختمان های عمومی در فضاهای غیرکاری می توانند اقدام به طراحی و راه اندازی فضا برای مطالعه کنند.
باقرپناهی در پایان گفت: با فراهم شدن فضاهای لازم، مناسب و در دسترس برای مطالعه مردم، در جوانان گرایش برای مطالعه، ایجاد خواهد شد. /907/د102/ع
ارسال نظرات