۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۱۴۵۶۰۱
آیت‌الله دهشت:

دشمن از تشکیل ایران دوم در سوریه هراس دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت:دشمن در موضوع شیعه‌زدایی و شیعه‌ستیزی، علیه انقلاب اسلامی ایران به شدت کار می‌کند، همچنین در مسائل سوریه دخالت می‌کند تا به اقرار خودشان، ایران دومی به وجود نیاید.
حجت الاسلام والمسلمين دهشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله محمدرضا دهشت، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در همایش ائمه جماعات، هیئات امنا و فرماندهان پایگاه بسیج مساجد مناطق 8 و 1 مشهد که در مسجد قبای مشهد برگزار شد، گفت: خداوند در آیه 72 و 73 سوره احزاب می‌فرماید«ما امانتی را عرضه کردیم به آسمان‌ها، زمین و کوه‌ها، همه از پذیرفتن امانت ترسیدند، کیست که بتواند این امانت خدا را به عهده بگیرد؟ ولی یک موجود این امانت را پذیرفت که انسان ظلوم و جهول است».
وی افزود: طبق سخنان امام راحل، مسجد سنگر است، حال این سنگر به دست امام جماعت، امانت داده شده که ولایت را بگستراند و جوانان را دریابد؛ دشمنان برای انحراف جوانان و نوجوانان ما بسیار تلاش می‌کنند که وضع ناهنجاری به‌وجود آمده است و برای مبارزه با این فساد باید برنامه‌ریزی شده و کار فرهنگی صورت گیرد.
 
استاد حوزه و دانشگاه در پایان گفت: دشمن در موضوع شیعه‌زدایی و شیعه‌ستیزی، علیه انقلاب اسلامی ایران به شدت کار می‌کند، همچنین در مسائل سوریه دخالت می‌کند تا به اقرار خودشان، ایران دومی به وجود نیاید؛ آنها سوریه را سدی در مقابله با ایران می‌بینند و به همین دلیل نیروهای سوریه را از بین می‌برند.
 
وی ادامه داد: عرض امانت و نپذیرفتن آسمان‌ها، کوه‌ها و زمینی که همه مطیع خدا هستند و پذیرفتن انسان، بهترین اوصاف و بیشترین ملامت انسان را بیان کرده که بهترین اوصاف در انسان، امانت‌داری خدا و بدترین اوصاف او، ظلوم و جهول است.
 
وی با تشریح موضوع امانت، بالاترین معنای آن را ولایت دانست و گفت: ولایت، امانت خدا است که به انسان عرضه کرد و او پذیرفت، اما آسمان‌ها و زمین و کوه‌ها نتوانستند این امانت سنگین را بپذیرند، همچنین روحانیان مساجد نیز امانت‌دار خدا هستند و خداوند آنها را لایق دانسته که مسؤولیت مسجد و جوانان را به آنان سپرده است.
 
آیت‌الله دهشت تصریح کرد: درباره کارآیی مساجد بحث‌های زیادی صورت گرفته است، در کتاب «داوری شتاب زده» نوشته جلال آل احمد، بیان شده که در اسلام یک محل وجود دارد و آن مسجد است، اگر حسینیه‌ای وابسته به مسجد بود ارزش دارد، اگر وابسته نبود ارزش ندارد؛ بعد فواید مسجد را می‌شمارد که از جمله، وضع و خطابه، بسیج نیرو، عیادت بیماران و کارهای دیگری است، بنابراین قدرت اسلام در مسجد است./932/پ202/س
ارسال نظرات