۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۱۴۵۶۲۵

همایش شب شعر ولایت و امامت در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش شب شعر ولایت و امامت به زبان های محلی استان خوزستان با حضور آیت الله موسوی جزایری برگزار شد.
همايش شب شعر ولايت و امامت در اهواز همايش شب شعر ولايت و امامت در اهواز همايش شب شعر ولايت و امامت در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، همایش شب شعر ولایت و امامت به زبان ها و گویش های محلی استان خوزستان، شب گذشته با حضور آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت الله حیدری، امام جمعه موقت اهواز، حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و جمعی از شعرای صاحب نام خوزستانی در دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد.

براساس این گزارش در این همایش شعرایی از شهرهای شوشتر، دزفول، باغملک، سوسنگرد، خرمشهر و دیگر شهرهای خوزستان با زبان و گویش‌های محلی عربی، لری، دزفولی و شوشتری عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بویژه امام علی(ع) و حضرت عباس(ع) ابراز کردند.

بنا بر این گزارش در بخش دیگری از این همایش حجت الاسلام سپهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در سخنانی با تأکید بر این که شعر و ادبیات ابزاری مثبت و مهم جهت تبلیغ دین است، اظهار داشت: شعر و ادبیات یکی از ابزار منحصر به فرد استان خوزستان است؛  به ویژه این که در زمینه شعر عربی استعدادهای شکوفایی در خوزستان نهفته است.

حجت الاسلام سپهر با اشاره به برگزاری جشنواره شعر رضوی در خوزستان خاطرنشان کرد: در این جشنواره که دارای بعد بین المللی بود شعرای خوزستانی حضور فعال داشتند و رتبه های برتر را در این جشنواره کسب کردند.

در بخش دیگری از این همایش، آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان با تحسین شعر شعرای خوزستانی در وصف اهل بیت(ع) ابراز داشت: در محفلی که ذکر اهل بیت(ع) باشد، سعادت و سربلندی نصیب حاضران در مجلس می شود که امیدواریم اهل بیت(ع) به ویژه امام علی(ع) در این شب به ما عنایت داشته باشند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش تصریح کرد: توسل و درخواست حاجت از درگاه مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هیچ گاه بدون پاسخ نخواهند ماند و در احوالات اولیای الهی و علمای سلف این مسأله بارها مشاهده شده است.

گفتنی است، در پایان این همایش به رسم یابود به شاعران لوح تقدیر اهدا شد./9461/پ203/س

 

ارسال نظرات