۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۴۵۶۹۴
دبیر کنگره شهدای جهاد علمی خواستار شد:

ترویج فرهنگ جهاد علمی توسط مبلغان در ماه محرم

خبرگزاری رسا ـ دبیر کنگره شهدای جهاد علمی با اشاره به این‌که حوزه علمیه عرصه فعالیت بسیاری از شهدای جهاد علمی بوده است برگزاری هرساله این کنگره را عرصه جدیدی برای وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد.
حجت الاسلام عباس نصيري فرد

حجت الاسلام عباس نصیری فرد، دبیر کنگره شهدای جهاد علمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اطلاق عنوان جهاد علمی نسبت به مراکز علمی حوزه و دانشگاه گفت: دبیرخانه این کنگره دائمی است و قصد داریم در آینده به تمامی شهدای جهاد علمی که بسیاری از آنها در حوزه علمیه بودند و خدمات علمی فراوانی ارائه کرده‌اند بپزدازیم.

حجت الاسلام نصیری فرد با بیان این‌که دبیرخانه کنگره شهدای جهاد علمی فقط مختص به شهدای هسته‌ای نخواهد بود اظهار داشت: این دبیرخانه به طور کلی به جهاد علمی و علم جهادی خواهد پرداخت و طبیعتا یک بخش از مخاطب اصلی آن حوزه علمیه خواهد بود و باید تعاملی بین حوزه علمیه و این دبیرخانه ایجاد شود.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از شهدای جهاد علمی از حوزویان هستند افزود: قصد داریم در این دبیرخانه دائمی با کمک اساتید حوزه و دانشگاه دانشنامه شهدای جهاد علمی را بنویسیم.

حجت الاسلام نصیری فرد با استقبال از حضور طلاب و روحانیون در کنگره شهدای جهاد علمی گفت: فضلای حوزه با ارسال مقالات و طلاب جوان که در حوزه های هنری مانند شعر فعال هستند با ارسال آثارشان می‌توانند رونق بخش این کنگره باشند.

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی در ادامه با تحسین حضور طلاب در عرصه رسانه افزود: طلاب خبرنگار نیز می‌توانند با ارسال آثار خود در رابطه با جهاد علمی و شهدای این عرصه در جشنواره بین المللی فرهنگی هنری شهدای جهاد علمی شرکت کنند.

معاون آموزش سازمان بسیج اساتید خاطر نشان کرد: برگزاری کنگره شهدای جهاد علمی را عرصه خوبی برای وحدت عملی بین حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام نصیری فرد در ادامه «پاسداشت مقام شهدای جهاد علمی» «ترویج فرهنگ جهاد علمی و علم جهادی» «انسجام بخشی به فعالیت‌های فرهنگی درباره جهاد علمی و شهدای این عرصه» «ترویج شاخصه‌های مهم شهدای جهاد علمی که باعث برجستگی آنان شده است» را به عنوان اهداف کنگره شهدای جهاد علمی ذکر کرد.

وی با اشاره به این‌که شهدای هسته‌ای مورد غضب استکبار واقع شده و ترور شده‌اند اظهار داشت: مبلغین دینی می‌توانند در جامعه و به خصوص در جمع جوانان مسئله مهم جهاد علمی که استکبار به‌خاطر آن دست به ترور زد را مطرح کنند.

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی با بیان این‌که جهاد فقط صحنه قتال نیست گفت: یکی از عرصه های جهاد، جهاد علمی  و مبارزه با استعمار علمی است.

وی افزود: غرب و به خصوص آمریکا به دنبال استعمار و مرجعیت علمی است و شهدای جهاد علمی توانستند با شعار «ما می‌توانیم» مرجعیت علمی آمریکا را از بین ببرند.

حجت الاسلام نصیری فرد با اشاره به این‌که شهدای هسته‌ای حتی یک روز در دانشگاه‌های خارج از کشور تحصیل نکرده‌اند گفت: این پیشرفت‌های علمی حاصل تلاش دانشمندانی است که بر اساس شعار «ما می‌توانیم» درس خوانده‌اند و این امر مورد پسند دشمنان نیست.

وی با تاکید بر این‌که کار اساسی شهدای جهاد علمی مبارزه با استعمار علمی بوده است اظهار داشت: این فرهنگ باید ترویج شود و مبلغین حوزوی می‌توانند این مباحث را ترویج کنند.

دبیر کنگره شهدای جهاد علمی با بیان این‌که رسانه «منبر» به دلیل رو در رو بودن از رسانه‌های مدرن امروزی تاثیرگذارتر است گفت: مهمترین مباحث ماه محرم بحث جهاد است و با توجه به ‌این‌که امروزه صحنه جهاد به سمت جهاد علمی تغییر کرده است، از روحانیان و مبلغان می‌خواهیم که در ترویج فرهنگ جهاد علمی تاثیر به سزایی داشته باشند.

معاون آموزش سازمان بسیج اساتید با بیان این‌که روحانیت می‌تواند در این عرصه موثر باشد افزود: تقاضای دیگر ما از روحانیت، تشویق جوانان به استفاده از ابزار هنری و تولید آثار ماندگار در جهت ترویج فرهنگ جهاد علمی است.

حجت الاسلام نصیری فرد در ادامه با بیان این‌که رسانه ها باید در کنار فعالیت تبلیغی و اطلاع رسانی خود به جهت‌دهی افکار و اندیشه های جامعه بپردازند گفت: رسانه‌ها می‌توانند با تولید محتوا و کار پژوهشی در این زمینه اثرگذار باشند اما متاسفانه در این زمینه کار محتوایی اثرگذار کمتر انجام شده است./959/ت302/ص

ارسال نظرات