۱۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۱۴۵۷۰۲
متکی:

اندیشه های امام خمینی نظام جهانی را با چالش مواجه کرده است

خبرگزاری رسا ـ وزیر پیشین امور خارجه گفت: تأثیر مفاهیم برآمده از شعارهای انقلاب اسلامی نتیجه‌ دیدگاه جهانی امام خمینی(ره) در عرصه‌های بین‌المللی بوده که سازوکار نظام جهانی را با چالش جدی مواجه کرده است.
منوجهر متکي

 به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی سهند، منوچهرمتکی در جمع دانشجویان این دانشگاه، برخوردهای صورت‌ گرفته با انقلاب اسلامی در سطح جهان را نشانگر تأثیرگذاری این انقلاب در فضای داخلی و زمینه ‌سازی آن برای ایجاد تحول در خارج از مرزها دانست و مخاطبان گفتمان انقلاب را همه جوامع بشری عنوان کرد.

وی اظهارکرد: تحول اساسی به وجود آمده پس از انقلاب، مانند رجوع به آرای مردم برای تصمیم ‌گیری‌های کلان کشور ناشی از گفتمان امام راحل بوده و انقلاب اسلامی، فلش تصمیم‌ سازی در کشور را به قاعده مثلث که همان عموم مردم جامعه هستند برگرداند و مردم در سرنوشت خود سهیم شدند.

متکی افزود: تأثیر مفاهیم برآمده از شعارهای انقلاب اسلامی نتیجه‌ دیدگاه جهانی امام خمینی(ره) در عرصه‌های بین‌المللی بوده که ساز وکار نظام جهانی را با چالش جدی مواجه کرده است.

وی یادآور شد: دو عنصر آگاهی و تنفر از تحقیرشدگی علل اصلی خیزش‌های مردم منطقه است که منجر به برهم زدن ساز و کارهای آمریکا در منطقه شده است.

وی اضافه کرد: سیاست‌های آمریکا به بن‌بست رسیده و موجی از تنفر نسبت به آورده‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این کشور در سطح جهانی به وجود آمده که علت آن پایبند نبودن آنها به شعارهای خویش نظیر احترام به حقوق بشر و دموکراسی است.

گفتنی است، این همایش از سوی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سهند تبریز برگزار شد و متکی درپایان به پرسش های دانشجویان پاسخ گفت./935/پ102/ج

ارسال نظرات