۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۴۵۷۹۸

دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل با شور و هوای خاص معنوی و همچنین با حضور مداحان و ذاکران داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.
عاشوراي حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، مراسم افتتاحیه دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل با حضور مداحان و ذاکران داخلی و خارجی صبح امروز در مجتمع فرهنگی هنری فدک دارالارشاد آغاز به کار کرد.

 

اکبر نیکزاد، استاندار اردبیل در مراسم آغازین این اجلاس با بیان این‌که نام اردبیل با عشق و ارادت به خاندان اباعبدالله الحسین(ع) به‌ویژه حضرت عباس(ع) گره خورده است، اظهار داشت: اردبیل زادگاه دلاورمردانی چون نوجوان شهید مرحمت بالازاده است که در دوران هشت سال خون و حماسه عزت و اقتدار ایران اسلامی را به ارمغان آوردند.

 

وی با بیان این‌که شهدای این خطه از کشور با اقتدا به سرور و سالار شهیدان و علمدار کربلا و لبیک به ندای رهبری جهاد کردند، خاطرنشان کرد: اردبیل سرزمین سرداران و سه هزار و 400 شهید است و به داشتن نوجوان شهید مرحمت بالازاده می بالد که در 11 سالگی مجوز اعزام به جبهه را از مقام معظم رهبری گرفت.

 

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که فرهنگ عاشورا رمز نجات و ترقی بشریت است و جهان تنها با تمسک به این فرهنگ از مصائب رهایی می یابد، گفت: مردمی که با فرهنگ عاشورایی زندگی کند، عزتمند و سرافراز خواهد بود، فرهنگ عاشورایی یعنی ولایت‌مداری، عشق به انسان‌ها و نپذیرفتن ظلم و ظالم.

 

بنا بر این گزارش، دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل به مدت دو روز با حضور 800 پیرغلام و میهمان داخلی و خارجی برگزار می شود که در روز پایانی از 15 پیرغلام حسینی ایرانی و 15 پیرغلام حسینی خارج از کشور تجلیل خواهد شد.

 

قرار است، در این اجلاس از یک پژوهشگر، یک هنرمند و پنج نفر برگزیده استانی و شاخص عاشورایی تجلیل شود، افزون بر این‎‌که مهمترین برنامه این اجلاس طرح دو موضوع علمی « تبیین منویات مقام معظم رهبری در باره عزادراری و شیوه های برگزاری آیین های حسینی و آسیب شناسی عزاداری ها » در قالب دو کارگاه علمی است.

 

تجلیل از 10 مستندساز برگزیده کشورکه آثار فاخری در زمینه فرهنگ و آیین های محرم و عاشورا تولید کرده ‌اند و رونمایی از 110 اثر مستند عاشورایی از دیگر برنامه های این اجلاس خواهد بود./935/پ203/س

ارسال نظرات