۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۱۴۵۸۹۰
نماینده ولی فقیه در لرستان:

مکتب سیدالشهدا چکیده تعالیم اسلامی و انسانی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان مکتب سیدالشهدا(ع) را انسان ساز و خلاصه‌ای از تعالیم اسلامی و انسانی برشمرد و گفت: عمل هر مسلمان در راستای احیای فرهنگ حسینی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره عاشورا پاداشی عظیم در نزد خدای متعال به همراه دارد.
حجت الاسلامسيد احمد  ميرعمادي-امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جنوب غرب، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی ‌فقیه در استان لرستان، امروز در گردهمایی توجیهی تشکل‌ها و هیأت های مذهبی و کانون مداحان استان لرستان با بیان این که امام حسین(ع) باب معرفت الهی است، ابراز داشت: حضرت سیدالشهداء(ع) با قیام خود بر حکومت فاسد زمان، زشتی ظلم و ستم را تثبیت کرد و مفهوم عدالت، عزت و درس کرامت را به جهانیان آموخت.

وی با اشاره به این که امام حسین(ع) الگوی جهاد و مبارزه است، گفت: قیام سیدالشهدا(ع) قیام ارزش‌ها، خوبی‌ها و پاکی‌ها بوده به گونه ای که خداوند متعال مقدر کرده که شخصیت والا و ارجمندی را به‌عنوان اسوه ایثار، جهاد و مردانگی برای جامعه بشریت معرفی کند و آن شخصیت حضرت سیدالشهدا(ع) است.

امام جمعه خرم آباد مکتب سیدالشهدا(ع) را انسان ساز و خلاصه‌ای از تعالیم اسلامی و انسانی برشمرد و خاطرنشان کرد: عمل هر مسلمان در راستای احیای فرهنگ حسینی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره عاشورا پاداشی عظیم در نزد خدای متعال به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان این که اخلاص در کار به عمل انسان ارزش چند برابر می‌بخشد، اظهار داشت: اخلاص از عوامل ماندگاری و افزایش برکت در کار می شود.

وی با اشاره به عزاداری باشکوه مردم لرستان در ماه های محرم و صفر خاطرنشان کرد: همان گونه که پاداش عزاداری برای اهل بیت غیر قابل وصف است خلاف آن نیز خطری بزرگ به شمار می رود؛ از این رو نباید اجازه داد چیزهایی که در دین نیست به شکل بدعت و خرافات ورود پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این که همگان وظیفه دارند تا به شکل مطلوب در عزاداری سرور و سالار شهیدان شرکت کنند، ابراز داشت: عشق و ارادت مردم نسبت به اهل بیت(ع) باید به گونه ای هدایت شود تا شاهد ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جهان باشیم.

امام جمعه خرم‌آ‌باد با تأکید بر اهمیت مقام و منزلت ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: مداح در هیأت های مذهبی باید شخصی با بصیرت، متدین و دارای شخصیت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به چاپ کتاب های مختلف در زمینه مدیحه سرایی در ثنای اهل بیت(ع) ابراز داشت: اگر این کتاب ها به خوبی گردآوری شوند گنجینه ای ارزشمند پدید خواهد آمد./9464/پ202/ب

ارسال نظرات