۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۴۵۸۹۸
با امضای طوماری صورت گرفت؛

درخواست طلاب و فضلای حوزه از سران سه قوه برای پرهیز از اختلافات

خبرگزاری رسا ـ شماری از علما، فضلا، طلاب و استادان حوزه علمیه قم با امضای طوماری خطاب به سران سه قوه از آنها خواستند که از علنی کردن اختلافات دوری و سخنان رهبری را فصل الخطاب همه کارهای خود قرار دهند.
امضاء طومار در مدرسه فيضيه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با تذکرات ناصحانه و دلسوزانه مراجع تقلید به سران سه قوه کشور در خصوص اختلافات پیش آمده در روزهای اخیر، شماری از علما، فضلا و استادان حوزه علمیه قم نیز با امضای طوماری از سران قوا خواستند از علنی کردن این اختلافات بپرهیزند.
براساس این گزارش، در این طومار که به امضای صدها تن از طلاب، فضلا و استادان حوزه علمیه قم رسیده آمده است: با توجه به این که در این روزها توطئه دشمنان خارجی و خیانت برخی از اخلالگران داخلی به ویژه در عرصه اقتصادی مشکلاتی را برای ملت شریف ایران به وجود آورده، لازم است مسؤولان کشو و همه تصمیم سازان در عرصه اقتصادی با تدبیر و برنامه ریزی کشور را در این مقطع زمانی به سلامت عبور دهند.
استادان و فضلای حوزه تاکید کردند: به اذعان بسیاری از کارشناسان اقتصادی بهترین راهبرد برای گذر از این شرایط، عملیاتی کردن تدبیر داهیانه مقام معظم رهبری یعنی اقتصاد مقاومتی است.
در این طومار خطاب به سران قوا آمده است: بی
شک موفقیت نظام در اجرای این سیاست در گروه وحدت و همدلی همگان به ویژه مسؤولان کشور است.
فضلای حوزه علمیه یادآور شدند: از این رو هرگونه اختلاف افکنی و برهم زدن آرامش کشور مخصوصا از ناحیه مسؤولان حرکتی در جهت خواست دشمنان و به تعبیر مقام معظم رهبری خیانت به کشور است.
در پایان این طومار تاکید شده است: درخواست همه دلسوزان حوزوی اعم از مراجع عظام تقلید، علما، روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه از مسؤولان قوا این است که ندای رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله) را لبیک گفته و با وحدت و تعامل مثبت و پرهیز از هرگونه تنش و اختلاف راه را برای گذر از این شرایط هموار ساخته و دشمنان کینه توز را از رسیدن به اهدا شوم خود همچون گذشته ناکام گذارند.
گفتنی است، حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید، هفته گذشته در جمع علما و فضلای حوزه خطاب به مسؤولان تاکید کرد: مسائل غیر اصلی و فرعی را رها کنید، نامه رد و بدل نکنید، به سراغ مشکلات اصلی مردم از جمله گرانی، ‌تورم و تحریم ها و تنگناهای اقتصادی و مشکلات اخلاقی بروید و برای حل آنها اقدام کنید.
همچنین حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از دیگرا مراجع تقلید نیز تصریح کرد: اختلاف بین مسؤولان نظام اسلامی اصلا معنی ندارد، اگر احیانا اختلاف سلیقه‌ای هم وجود دارد، باید با آرامی و متانت حل شود و نباید این اختلافات به مطبوعات و رسانه‌های داخلی و خارجی کشیده شود./917/پ202/ج
ارسال نظرات