۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۹۱۲
در دیدار فضلای حوزه نجف با آیت الله نوری همدانی مطرح شد؛

تاکید بر تقویت ارتباط و تعامل حوزه علمیه نجف و قم

خبرگزاری رسا ـ در دیدار شماری از اساتید، طلاب و فضلای حوزه علمیه نجف اشرف با حضرت آیت الله نوری همدانی، بر ضرورت تقویت ارتباط و تعامل دو حوزه بزرگ قم و نجف تاکید شد.
آيت الله حسين نوري همداني

به گزارش خبرگزاری رسا، در نخستین روز از سفر حضرت آیت الله حسین نوری همدانی به نجف اشرف، شماری از اساتید و فضلای حوزه علمیه این شهر مذهبی با این مرجع تقلید دیدار کردند.

 

در این دیدار که عصر چهارشنبه در محل اقامت حضرت آیت الله نوری همدانی در نجف اشرف برگزار شد، اساتید و فضلای حوزه علمیه نجف، با ابراز خرسندی از سفر این مرجع تقلید به کشور عراق، بر ضرورت تقویت ارتباط و تعامل حوزه علمیه قم و نجف تاکید کردند.

 

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی نیز در این دیدار نکاتی پیرامون مسائل اخلاقی بیان کرد و گفت: طلاب باید مهذب و خودساخته باشند و خواندن نماز شب و تهجد مقدمه ای برای دستیابی به این اصل مهم است.

 

وی با بیان خاطراتی از علمای سلف، اهمیت توجه بیش از پیش طلاب و روحانیان به نماز شب را متذکر شد و گفت: یک زمان مرحوم آقای بحرالعلوم نیمه های شب به یکی از مدارس علمیه رفتند و چراغ های حجره ها را خاموش یافتند و در پی آن چند روز سر درس حاضر نشدند، وقتی علت را جویا شدند ایشان کم توجهی طلاب به شب زنده داری و نماز شب را علت اصلی اقدام خود عنوان کردند.

 

این مرجع تقلید نوکری و سربازی امام عصر را بالاترین افتخار برای طلاب دانست و تاکید کرد: علمای بزرگ و سلف ما با امام زمان(عج) در ارتباط و همواره به فکر تهجد و راز و نیاز با خدای متعال بودند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی همچنین مطالبی را درباره شرافت و عظمت حوزه علمیه نجف و قم بیان کرد.

 

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه انقلاب اسلامی در دنیا و پیشگامی روحانیت در آن اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران با رهبری یک مرجع تقلید آگاه به زمان و شجاع به پیروزی رسید و امروز در عرصه های مختلف به پیشرفت ها و دستاوردهای خوبی دست یافته است.

 

وی عالم به زمان بودن را یکی از ویژگی های برجسته روحانیت ذکر کرد و افزود: علمای بزرگ در طول تاریخ با زمان شناسی و عمل به وظیفه توانستند در برابر مستکبران ایستادگی کنند.

 

حضرت آیت الله نوری همدانی از علمای نجف به نیکی یاد کرد و ابراز داشت: در این حوزه مقدسه همچون حوزه علمیه قم شخصیت های برجسته و بزرگی حضور داشته و دارند.

 

وی ادامه داد: علمای بزرگ همواره علم شان توام با عمل و اخلاق بود و آنان ابتدا به خودسازی می پرداختند و سپس به سمت ساختن جامعه و اصلاح دیگران حرکت می کردند./924/پ202/ج

ارسال نظرات