۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۴۵۹۵۷
ویژه طلاب مدارس علمیه؛

دوره سرگروهی طرح صالحین آذربایجان غربی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ دوره سرگروهی طرح صالحین آذربایجان غربی با حضور 120 طلبه خواهر و برادر مدارس علمیه سراسر استان در ارومیه آغاز شد.
طرح صالحين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، دوره دو روزه آموزشی سرگروهی طرح صالحین آذربایجان غربی با حضور 120 طلبه خواهر و برادر مدارس علمیه سراسر این استان از صبح امروز در مرکز تربیت معلم شهید رجایی شهر ارومیه آغاز شد.

 

حجت الاسلام کاظم سلامتی، استاد این دوره آموزشی با بیان این‌که تشکیل و فعالیت حلقه‌های طرح صالحین از ایده های ارزشمند مقام رهبری است، اظهار داشت: طلاب علوم دینی باید مسلح به علوم روز بوده و ضمن آشنایی با کلام وحی، امام شناسی، نبی شناسی و معادشناسی، پاسخگوی شبهات دینی باشند.

 

وی با اشاره به هجمه فرهنگی و عقیدتی دشمنان اسلام و القای تفرکات التقاطی میان جوانان جوامع اسلامی خاطرنشان کرد: هدف اصلی دشمنان اسلام و تشیع، ترویج فرهنگ منحط غربی و قبح‌زدایی از معاضی و دوری جوانان از ارزش های ایرانی اسلامی است.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که بخشی از فعالیت‌های ضداسلامی غرب در ترویج فرقه‌های ضاله و عرفان‌های نوظهور متمرکز شده است، گفت: می توان با آشنایی از افکار و نمادهای شیطان پرستی، عرفان های کاذب و فرقه‌های نوظهور پاسخگوی شبهات و انحرافات فکری جامعه بود.

 

حجت الاسلام سلامتی با بیان این‌که رسالت امروز طلاب ورود جهادی به میادین مقابله با توطئه‌های فرهنگی و عقیدتی دشمنان است، گفت: تشکیل حلقه های صالحین بهترین فرصت برای ترویج ارزش‌ها و تکریم شعائر اسلامی در سطوح مختلف اجتماعی است، رسالت خطیر شما طلبه‌ها در پاسخگویی به شبهات به مراتب حساس‌تر است.

 

همچنین حجت الاسلام حسین قدوسی، رییس دارالتحقیق شهید مطهری تبریز به تشریح اهمیت نماز و راهکارهای ترویج فرهنگ اقامه نماز میان کودکان و نوجوانان و در ادامه به ارائه شیوه‌های برقراری ارتباط عاطفی با دانش‌آموزان در جهت ترویج مبانی دینی پرداخت.

 

گفتنی است، دوره آموزشی سرگروهی طرح صالحین آذربایجان غربی امروز با حضور 120 طلبه خواهر و برادر مدارس علمیه سراسر این استان در مرکز تربیت معلم شهید رجایی شهر ارومیه آغاز و فردا با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات پرسش و پاسخ ادامه خواهد یافت./935/پ203/ب

ارسال نظرات