۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۱۴۵۹۶۵
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

قیام امام حسین به اسلام حیاتی دوباره بخشید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین نکونام در پیامی به کنگره 5 هزار نفری امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: بکوشیم تامعروف ها و ارزش های دینی در جامعه زنده باشند، بکوشیم تا منکر و گناهان، وخبائث وزشتی ها رنگ وجلایی نداشته باشد، بکوشیم تا زیر سایه اسلام و دستورات حیات بخشش سعادت ابدی برای خود و خانواده و جامعه رقم بزنیم.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری صبح امروز در پیامی به کنگره 5 هزار نفری امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری، آورده است: عهد و پیمان امروز ما با عاشوراییان و شهدای نینوا آن است که می کوشیم آمر به معروف و ناهی از منکر در جامعه خود باشیم.

متن کامل پیام بدین شرح است:

بِسم الّله الرحمن الرحیم

اَشهَدُاَنَّکَ قَداَقمتَ الصَلاة وَآتیتَ اَلزکاة وَ اَمَرتَ بِالمَعروف و نَهَیتَ عَنِ المُنکَر

بار دیگر پرچم سرخ حسینی و بیرق مشکی عزا کوچه و بازارمان را درحال و هوای کربلا قرار داد و پیام هیهات منّا الذلّة سرور آزادگان جهان را درگوشها طنین انداز کرد.

ندای همیشه جاوید «ان کان دین محمدٍ لَم یَستَقِم اِلّا بِقتلی فیا سُیوف خُذینی» از حضرت ابا عبدالله علیه السلام و از قیام سراسر درس و عبرتش گوش و جان شیعیان را آنچنان مجذوب کرده که هر محرم و هرعاشورا عهد و پیمان تازه می کند تا بر دین محمّد(ص) و برمکتب جعفری آخرین قطرات خون و همه هستی و مال و تعلقات و همه فرزند و خانواده را عاشقانه تقدیم کند.

عهد و پیمان تازه کند تا اجازه هیچ کجی و اعوجاج درمکتب اباعبدالله داده نشود.

عهد و پیمان تازه کند تا امر به معروف و نهی ازمنکر که از سید شهیدان عالم آموخته هیچ گاه به فراموشی سپرده نشود.

 عهد و پیمان تازه کند تا «تواصوبالحق و تواصوبالصبر» پیشه و شیوه همیشگی باشد.

عهد و پیمان تازه کند تا نگذارد پرچم سرخ حسینی و خیمه سبزمهدوی صاحبان غاصب داشته باشند.

عهد و پیمان تازه کند تا هیچگاه فرهنگ بیگانه و پرچم طاغوت و راه و مرام کفر و نفاق جان نگرفته و میدان تاخت و تاز نداشته باشند.

اگر حضرت سیدالشهدا(ع) با تقدیم خود و شش ماهه و هجده ساله جوان و نوجوان و با تقدیم پیران روشن ضمیر ازخویشان و اصحاب و با تحمل اسارت کودکان و زنان، امر به معروف ونهی ازمنکر کرد و معروفی عظیم به نام اسلام را حیاتی دوباره بخشید و منکری خبیث به نام یزید و یزیدیان را رسوای تاریخ کرد. چرا ما با او عهد و پیمان تازه نکنیم که همچنان حمایت علمی و عملی از اسلام عزیز را برنامه اصلی خود و ستیز با طاغوت ها و یزیدیان امروز را کار روزمره و همیشگی خود داشته باشیم.

عهد و پیمان امروز ما با حضرت سید الشهدا علیه السلام  آن است که پرچم حسینی که درکشورمان برافراشته شده و عزت انسانی و دینی برای شیعه و جهان اسلام به ارمغان آورده روز به روز بر افراشته تر شود و فرزند برومند حسین بن علی علیه السلام که امروز پرچم دار این نهضت حسینی است یک لحظه احساس تنهایی نکند.

عهد و پیمان امروز ما با عاشوراییان و شهدای نینوا آن است که می کوشیم آمر به معروف و ناهی از منکر در جامعه خود باشیم.

بکوشیم تامعروف ها و ارزش های دینی در جامعه زنده باشند، بکوشیم تا منکر وگناهان، وخبائث وزشتی ها رنگ وجلایی نداشته باشد، بکوشیم تا زیر سایه اسلام و دستورات حیات بخشش سعادت ابدی برای خود و خانواده و جامعه رقم بزنیم، بکوشیم تا آرمان های بلند امام راحلمان وآرمان های عظیم شهیدانمان روز به روزمحقق تر شود، بکوشیم تا دشمنان را مأیوس و ناامید کنیم .

عزیزان، امروز دراین اجتماع بزرگ جمع شده اید تا توجهتان به معروف و منکر افزایش یابد، جمع شده اید تا ستاد های احیاء امربه معروف ونهی از منکر استان رونقی تازه بیابد.

جمع شده اید تا به هم پیوستگی خود را درامر به معروف و نهی ازمنکر افزایش دهید.

اینجانب جهت ترویج معروف دیگری موظف بودم در شهرمقدس قم باشم اما وظیفه دانستم از این طریق با آنکه چند جمله با شما عزیزان و هم استانی های خوب سخن بگویم تشکر ویژه خودم را نیز از این اجتماع عظیم اعلام دارم.

ازدست اندرکاران به ویژه دبیر محترم ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان، عزیز بزرگوار و جهاد گر عرصه دفاع مقدس، جناب سردار محمد سلیمانی و از همه شما برادران و خواهران ایمانی تقدیر وتشکر فراوان داشته باشم.

از سخنران مدعو فاضل ارجمند جناب حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای عرفان هم که دعوتمان را پذیرا شدند و امکان بهره گیری از سخنان ارزشمندشان فراهم شد تقدیر وتشکر دارم.

انشاءالله عرصه دهه محرم را عرصه دانش و بینش و بصیرت  و عرصه کسب معارف بلند حسینی قرار دهید.

یک جمله هم در مورد آزمون دیگری که درپیش داریم به عنوان یک معروف بزرگ شما عزیزان را توجه دهم که انتخابات درنظام مقدّس جمهوری اسلامی یکی از معروف های زیبا و اثر بخش به حساب می آید معروفی است که اگر با هوشیاری و با بصیرت انجام شود عامل تحکیم پایه های نظام اسلامی که عظیم ترین معروف هاست خواهد شد و اگر خواسته یا ناخواسته میدان دار انتخابات کسانی باشند که دل در گرو بیگانه دارند آن می شود که در فتنه 88 و دربعضی انتخابات های پیشین شاهد آن بودیم البته در همه مراحل گذشته درایت عمیق رهبری معظم  و بصیرت و ولایی بودن شما مردان و زنان مؤمن، توطئه ها و فتنه ها را ناکام گذاشته و بحول و قوه الهی تا کنون راه به جایی نبرده اند اما دشمن همیشه با مکرها و حیله های جدید میدان داری می کند و دست از شما و فرهنگ سازنده و اصلاح گرانه شما بر نمی دارد. او نابودی و زوال خود را در فرهنگ انقلابی و دینی شما می داند و این واقعیت را به خوبی درک کرده است؛ از این رو هرچه می تواند بر دامنه دشمنی هایش با شما می افزاید و البته به جایی هم نرسیده و نخواهد رسید، مقاومت، ولایت مداری، تعهد اخلاقی وایمانی، هوشیاری و بصیرت ، وحدت کلمه و گوش به فرمان رهبری بودن رمز رستگاری وعزت شماست./9461/د101/ب 

 

ارسال نظرات