۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۱۴۵۹۸۰

دفتر نمایندگی وزارت خارجه در مازندران افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه امروز با حضور معاون این وزارت خانه در مازندران افتتاح شد.
وزارت خارجه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حسن قشقاوی، معاون وزارت امور خارجه امروز در مراسم افتتاح دفتر وزارت امور خارجه در مازندران با بیان این که تأسیس دفاتر استانی وزارت خارجه زمینه ساز بین المللی شدن استان ها را فراهم می کند، گفت: این دفتر می تواند بستر ساز بروز توانمندی ها و پتانسیل این استان در عرصه بین المللی می شود.

 

وی توسعه فعالیت های بازرگانی، گردشگری، صدور ویزا و بلیط و رسیدگی به امور اتباع خارجه را از جمله مهم ترین فعالیت های دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران اعلام کرد و افزود: علاوه بر این امکان تایید اسناد تجاری در دفتر نمایندگی وزارت خارجه وجود دارد و اختیارات وزارت خارجه به نماینده‌ام در این استان تفویض اختیار خواهد شد.

 

قشقاوی همچنین انعقاد قراردادهای خواهر خواندگی با سایر شهرهای مهم جهان را از دیگر فعالیت های این دفتر اعلام کرد و ادامه داد: این گونه برنامه ها زمینه تقویت فعالیت های اقتصادی و فرهنگی میان مازندران و دیگر شهرهای جهان را فراهم خواهد کرد.

 

معاون وزارت خارجه با اشاره به این که بسیاری از ایرانیان خارج از کشور خواهان توسعه ایران اسلامی در بخش های مختلف هستند، بیان داشت: راه اندازی این گونه دفاتر در استان ها می تواند بستر کمک های ایرانیان خارج از کشور برای توسعه برخی استان ها را فراهم کنند.

 

وی ایجاد دفتر نمایندگی وزارت خارجه در مازندران را گامی برای توسعه پروازهای خارجی در این استان دانست و گفت: با ایجاد این دفتر امکان راه‌اندازی پروازهای بین‌المللی نیز میسر خواهد شد./950/پ202/ب

ارسال نظرات