۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۱۴۶۰۱۸
مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای؛

حوزویان ما را در نوشتن بازی‌نامه‌ها یاری کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: با هدف ایجاد بستری مناسب برای مشارکت طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه در تولید محتوای دینی و نوشتن بازی‌نامه‌، نمایشگاه‌های استانی بازی‌های رایانه‌ای در قم برگزار شد.
نمايشگاه بازي‌هاي رايانه‌اي استان قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از ستاد خبری نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای استان قم، بهروز مینایی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور، به تشریح وظایف این بنیاد پرداخت و گفت: این مؤسسه متولی بحث بازی‌های رایانه‌ای در کشور است که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و بر اساس سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف سیاستگذاری و تولید بازی‌های رایانه‌ای تشکیل شده است.

وی به برگزاری نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای استان قم اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه استانی است که در قم آغاز به فعالیت کرده است و ما گزیده‌ای از نمایشگاه مصلی تهران را در این نمایشگاه فراهم کرده‌ایم.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور با بیان این‌که در حال حاضر حدود 300 دانشجو در انستیتو ملی ساخت بازی‌های رایانه‌ای مشغول تحصیل هستند، ادامه داد: تاکنون حدود 200 بازی با مشارکت این بنیاد تولید و وارد بازار شده و بیش از 15محصول به چندین زبان ترجه و به خارج از کشور صادر شده است.

مینایی تأکید کرد: بسیاری از نوجوانان و جوانان ما از این بازی‌ها استقبال کرده‌اند، اما محتوای بازی‌هایی که به مخاطبین عرضه می‌شود باید با قرآن و مفاهیم دینی پیوند بخورد و به همین سبب با آیت الله جوادی آملی دیداری داشته و از رهنودهای ایشان استفاده کردیم.

وی خاطرنشان کرد: از طلاب و فضلای حوزه علمیه نیز که در امر رسانه و بازی‌های رایانه‌ای صاحب نظر هستند دعوت می‌کنیم که ما را در سناریو سازی و تولید محتوای دینی برای بازی‌ها یاری کنند.

مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در پایان گفت: در حال حاضر در مسیر عمق‌بخشی به بازی‌های رایانه‌ای در قم با ایجاد ارتباط مستمر با حوزویان به نوشتن بازی‌نامه‌ها پرداخته‌ایم و امیدواریم در این زمینه حوزه علمیه ما را حمایت کرده تا به اهداف عالی بنیاد در چشم انداز افق 1404 برسیم./997/د102/ی

ارسال نظرات