۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۱۴۶۰۳۰

کالج جامعةالمصطفی در شهر کلمبو افتتاح شد

خبرگزاری رسا - مراسم افتتاحیه رسمی کالج جامعةالمصطفی در شهر کلمبو پایتخت کشور سریلانکا با حضور وزیر آموزش عالی سریلانکا و سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور برگزار شد.
جامعة المصطفي العالميه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی جامعه‌المصطفی، دسا نایکه، وزیر آموزش عالی سریلانکا در مراسم افتتاح رسمی کالج المصطفی که در شهر کلمبو پایتخت سریلانکا و با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در این کشور برگزار شد، با اشاره به فعالیت های گسترده المصطفی، از این دانشگاه علمی حوزوی به عنوان یک دانشگاه با رده عالی در بین دانشگاه‌های بین‌المللی یاد کرد و آن را متولی امور مهم آموزش در دنیا دانست.

وزیر آموزش عالی سریلانکا در سخنانی به تبیین فعالیت‌ها و ویژگی‌های جامعه‌المصطفی در ایران و سایر کشورها پرداخت و گفت: دارا بودن بیش از 120 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی تا فوق دکترا، داشتن بیش از پنجاه شعبه در دنیا همچون لندن، غنا، اندونزی، پذیرش بیش از بیست هزار دانشجو، فعالیت گسترده در حوزه پژوهشی، از ویژگی هایی است که دانشگاه المصطفی را به عنوان یک دانشگاه با رده عالی در بین دانشگاه‌های بین‌المللی معرفی کرده است.


وی با بیان این که جامعةالمصطفی متولی امور مهم آموزش در دنیا است، از افتتاح شعبه این دانشگاه در پایتخت کشور سریلانکا ابراز خوشحالی کرد و افزود: ما از هر گونه کمک و مساعدت دریغ نخواهیم کرد و امیدواریم در آینده شاهد تحولات آموزشی با حضور این دانشگاه در سریلانکا باشیم.

گفتنی است، در ابتدای این مراسم، نماینده و مدیر کالج جامعه‌المصطفی با عرض خیرمقدم به حضار، گزارشی از فرایند اخذ مجوز و ثبت برنامه‌های آموزشی المصطفی در وزارت آموزش عالی کشور سریلانکا ارائه کرد و به تشریح برنامه‌های آینده المصطفی در این کشور پرداخت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران، سخنران بعدی این مراسم بود که در سخنانی به جایگاه علم و فعالیت‌های گسترده المصطفی در دنیا و بالاخص در سریلانکا اشاره کرد و تلفیق سیستم آموزش سنتی با مدرنیته، تولید رشته‌های جدید، چاپ صدها عنوان کتاب و مقاله، توسعه فعالیت‌های آموزشی در هر یک از مقاطع تحصیلی و ارتقای آن به فوق دکترا را از ویژگی‌های نظام آموزشی جامعه‌المصطفی برشمرد.

در این مراسم، وزیر تجارت و معدن، وزیر امور زنان و تعدادی از نمایندگان مجلس سریلانکا و نیز شماری از استادان، نخبگان و خانواده‌های طلاب جامعه‌المصطفی حضور داشتند.

گفتنی است، کالج المصطفی تنها دانشگاه اسلامی جمهوری اسلامی ایران در کشور سریلانکا به شمار می‌آید./905/د102/ی

ارسال نظرات